مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: امسال با توجه به افزایش ۲.۶ درصدی تعداد مشترکان نسبت به سال پیش، مصرف برق در استان ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۷۵۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 25 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اکبر حسن‌بکلو  با بیان اینکه در سال گذشته مصرف برق آذربایجان‌غربی چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات ساعت بوده است، اظهار کرد: امسال نیز با توجه به افزایش ۲.۶ درصدی تعداد مشترکان، نسبت به سال پیش، مصرف برق در استان ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف برق در استان را با ۴۰ درصد مشترکان خانگی به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: ۱۸درصد مصرف برق در آذربایجان‌غربی متعلق به مشترکان صنعتی و ۸.۵ درصد متعلق به مشترکان تجاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مشترکان بخش کشاورزی ۲۲ درصد از مصرف کل برق استان را دارند که ۳۳ درصد این مصرف در زمان اوج مصرف برق است، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با رعایت نکات ساده‌ای برای عبور از بار پیک امسال نقش مهمی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک برق در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: حدود ۸۱ درصد از این تعداد را مشترکان خانگی، ۱۳ درصد را مشترکان واحدهای تجاری، ۳.۵ درصد را مشترکان اداری، ۲.۷ درصد را مشترکان کشاورزی و نیم درصد را نیز مشترکان صنعتی تشکیل می‌دهند.

حسن‌بکلو با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۹.۸ درصد خانوارهای روستایی آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند، افزود: در سطح استان دو هزار و ۸۱۲ روستای استان به شبکه توزیع برق استان متصل هستند که شامل برق‌دار شدن همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار آذربایجان‌غربی است.

وی تعداد روستاهای زیر ۱۰ خانوار در استان را ۱۱ مورد برشمرد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد روستا نیز تا هفته دولت از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به استاندارد مصرف برق برای مشترکان خانگی گفت: استاندارد مصرف برای مشترکین خانگی استان‌های غیرگرمسیری ۳۰۰ کیلووات برای هر ماه است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف و کمتراز این میزان مشترک کم مصرف خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار