رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح آذر‌بایجان‌غربی با تاکید بر اینکه نقش نیروهای مسلح تامین امنیت جامعه است، گفت: تقویت نیروهای مسلح کمک فراوانی به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعیکرده و در این راستا تامین امنیت نیز باید براساس پایه‌های حقوق شهروندی و رعایت حق و حقوق مردمی است.
کد خبر: ۷۵۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ 22 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  رضا صمیمی صبح امروز در نشست خبری که با هدف اطلاع‌رسانی از برنامه‌ها و عملکرد‌ها و سیاست‌های سازمانی قضائی استان در محل سازمان قضائی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: سازمان قضائی نیروهای مسلح یکی از سازمان‌های تابع قوه قضائی است که متاسفانه نه جامعه تخصصی و نه مردم از ویژگی و فلسفه وجودی و حوزه صلاحیت قضائی نیروهای مسلح آشنایی ندارند.

وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان تنها مرجع صلاحیت‌دار برای رسیدگی قضایی به جرایم نیروهای مسلح اعم از وسیله و پایور، ضمن برقراری تعامل متقابل با فرماندهان و مسوولان نظامی و انتظامی سراسر کشور، سعی در کاهش نرخ جرایم ارتکابی توسط نظامیان و به تبع آن کاهش حجم پرونده‌های ارجاعی به دادسرای نظامی دارد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تنها مرجع قضایی اختصاصی برای رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح این سازمان دادسرا و دادگاه نظامی است، تاکید کرد: ویژگی خاص این قشر باعث حساسیت به این حوزه شده و رسیدگی و مدیریت در این بخش بسیار سخت بوده و باید در رسیدگی‌ها اقتدار فرماندهی به قوت خود باقی باشد.

وی بیان کرد: به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مرزی آذربایجان‌غربی، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بنابراین استان به علت دارا بودن کیلومترها مرز مملو از مشکلات همچون جولان قاچاقچیان، ورود اتباع خارجی و استقرار و تلاش نیروی بیشتر در مرزها را طلب می‌کند.

صمیمی در ادامه عنوان کرد: با همت و تلاش بی‌دریغ کارکنان و تدابیر پیشگیرانه که سازمان قضائی اتخاذ کرده، پرونده‌های ارجاعی در سه ماه نخست امسال سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

 وی با تاکید بر اینکه نقش نیروهای مسلح تامین امنیت جامعه است، خاطر‌نشان کرد : تقویت نیروهای مسلح کمک فراوانی به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی کرده و در این راستا تامین امنیت نیز باید براساس پایه های حقوق شهروندی و رعایت حق و حقوق مردمی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار