معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: راه اندازی بازارچه مرزی کیله سردشت در اولویت مسئولان قرار دارد و این بازارچه مرزی تا چند ماه آینده راه اندازی شود.
کد خبر: ۷۵۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 22 June 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رضا حسینی امروز در جلسه بررسی بازارچه‌های جدید مرزی و ساماندهی فعالیت کولبران ، از راه اندازی بازارچه مرزی کیله سردشت تا سه ماه آینده خبر داد و گفت : در مرحله نخست باید تا چند روز آینده جانمایی بازارچه در محل مناسب و حدفاصل 50 متری مرز انجام شود.
 
وی اعلام کرد: جانمایی این بازارچه در حال حاضر مشکل آفرین شده و  باید تا چند روز آینده جانمایی بازارچه کیله سردشت انجام گردد. 
 
حسینی ادامه داد: فعال کردن بازارچه مرزی مدرن از اهداف ما در این محل است و باید بلافاصله بعد از جانمایی عملیات تجهیز ساختمانی منطقه صورت گیرد.
 
معاون استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: بعد از تجهیز محل بازارچه اطلاعیه جذب سرمایه گذار برای راه اندازی بازارچه صادر می شود تا بازارچه مرزی به زودی راه اندازی گردد.
 
وی با اشاره به اینکه بازارچه مرزی تمرچین نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیم قرار شده بازارچه جدید تمرین پیرانشهر در زمينی به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع طراحی و ساخته شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: باید با هماهنگی فرمانداری پیرانشهر، گمرک و مرزبانی نقشه این بازارچه طی مدت 10 روز آینده تهییه شود.
 
حسینی با اشاره به اینکه 2 انبار و یک سالن بزرگ متشکل از چند غرفه در بازارچه تمرین راه اندازی می شود، تاکید کرد: بعد از تهییه نقشه و تامین زیرساختی بازارچه تمرچین، این محل به سرمایه گذار واگذار شود.  
 
وی با اشاره به راه اندازی بازارچه مرزی جدید در مرز اشکان سردشت، اضافه کرد: باید در مرحله نخست برآورد هزینه برای راه اندازی بازارچه و درخواست اعتبار این بازارچه صورت گیرد تا بازارچه اشکان راه اندازی شود.
 
حسینی تاکید کرد: سازمان های ذیربط از جمله تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ظرف 10 روز آینده راه کارهای فعال سازی تعاونی مرزنشینان را اعلام کنند.
 
وی افزود: با فعال سازی تعاونی مرزنشینان فعالیت های پیله وران  و مسئله ثبت سفارش و مبادلات اعضا از طریق همین تعاونی ها ساماندهی می شود.
 
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بازارچه های مرزی ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی، تجاری و معیشتی دارند و در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت بازارچه‌ها در بخش هایی اشکال‌هایی وجود دارد.
 
وی تاکید کرد: حضور فیزیکی بازارچه های مرزی در مکان های تعیین شده لازم است و نباید این محل ها حذف شود.
 
کاظم خبازی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 11 میلیارد ریال برای راه اندازی بازارچه مرزی کیله سردشت تعریف شده است و عملیات تجهیز کارگاه صورت گرفته و بخش گسترش این محل با مشکل مواجه شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار