رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تسهیل دسترسی مردم به مسوولان قضایی از سیاست های قوه قضاییه در استان است و ساماندهی پرونده های کیفری و مدنی که از آمار بالایی برخوردار هستند از اولویت های دادگستری در سال جاری خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 21 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی اکبر گروسی امروز در خطبه های قبل از آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: امسال نیز در هفته قوه قضاییه در سراسر استان برای ارتباط بیشتر با مردم برنامه های مختلفی برای ارائه عملکرد و ارتباط بیشتر با مردم برگزار می شود.

وی با اشاره به تحقق عدالت در جامعه تصریح کرد: تحقق عدالت تنها برعهده قوه قضاییه نیست و همه مسوولان و مردم باید در تحقق آن تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه به عنوان یکی از سه قوه کشور نقش مهمی در تحقق عدالت دارد و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه وظایف مهمی در تثبیت مالکیت و حقوق مردم، حسن اجرای امور در سازمان ها و نهادها، ایجاد امنیت و آرامش و رسیدگی به شکایات مردمی دارد که با جدیت فعالیت می‌کند.

گروسی به عملکرد دادگستری آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: قوه‌قضاییه در آذربایجان غربی سال پرکاری داشته و آمار بالای پرونده های ورودی و میزان مراجعات مردمی بالا است و قابل مقایسه با سازمان های دیگر نیست.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: برای رفع اطالعه دادرسی برنامه ریزی های خوبی انجام داده که باعث کاهش زمان اطالعه دادرسی در استان شده و در مقایسه آمار کشوری رسیدگی پایین داریم.

وی افزود : همچنین در ایجاد زیرساخت ها در آذربایجان غربی جز استان های برتر در کشور هستیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: هم اکنون در حال حذف روش های سنتی در قوه‌قضاییه و در حال  مکانیزه کردن تمامی مراحل در این قوه هستیم.

وی گفت: در آذربایجان غربی 69 درصد میزان ابلاغ های صادره به صورت الکترونیکی صادر می شود که در این زمینه رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص دادیم.

گروسی افزود:27 دفتر خدمات قضایی در آذربایجان غربی در حال فعالیت هستند و با برنامه‌ریزی های صورت گرفته 35 دفتر خدمات قضایی برای خدمات رسانی بیشتر برای مردم  امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به شفاف سازی رسیدگی به پرونده های مطروحه اشاره کرد و بیان کرد: فرایند دادرسی در تمامی مجموعه های دادگستری استان شفاف شده است و هر فردی می تواند در جریان نحوه رسیدگی پرونده مطروحه خود قرار گیرد.

گروسی تصریح کرد: رسیدگی به پرونده های معوق سال های قبل در اولویت کاری این قوه است و با سرعت در حال رسیدگی هستند.

وی پیشگیری از جرم را عامل مهم کاهش پرونده های مطروحه در دادگستری عنوان کرد و افزود: پیشگیری از ناهنجاری ها وظیفه همه است و مردم در مقابل جرم و تخلف بی تفاوت نباشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای مقابله با ناهنجاری ها روی آوردن با معنویات از ضروریات امروز جامعه است و مقابله با بدحجابی، قانون شکنی و ناهنجاری ها باید پیشگیری را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

گروسی افزود: در آذربایجان غربی ترانزیت مواد مخدر وجود دارد و برای مقابله با مواد مخدر زحمات بسیاری کشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مواد مخدر سوغات شوم دشمنان و سودجودیان است که با ترانزیت مواد مخدر سعی در انحراف جوانان و نوجوانان دارند و با حضور نیروهای جان برکف کشور تا به امروز ضربات سنگینی بر سودجویان زده شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه گفت: در حفاظت از اراضی ملی با حساسیت بالا فعالیت کرده و در مبارزه با فساد و حفاظت از اراضی ملی کارهای خوبی در استان شده است.

وی افزود: تسهیل دسترسی مردم به مسوولان قضایی از سیاست های قوه قضاییه در استان است و ساماندهی پرونده های کیفری و مدنی که از آمار بالایی برخوردار هستند از اولویت های دادگستری در سال جاری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار