امام جمعه ماکو گفت: والدين، مربيان و اساتيد بايد نسبت به پديده‌ خانمان سوز اعتياد حساس شده و فرزندان، دانش‌آموزان و دانشجويان خود را از خطر اعتياد باخبر سازند، تا در دام اعتياد گرفتار نشوند و مسوولان نيز بايد نسبت به پيشگيری و درمان معتادان قدم‌های مؤثری بردارند.
کد خبر: ۷۵۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 21 June 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ماکو، از اعتیاد به عنوان جاهلیت مدرن یاد و اظهار کرد: بدترین بدعت جاهلیت جدید که قابل مقایسه با بدترین بدعت جاهلیت قدیم است و بلکه به مراتب خطرناک‌تر از آن است، بلای خانمان‌سوز اعتیاد به مواد مخدر بوده که از آن به مرگ بی صدا و در عرصه سیاسی و اجتماعی به «جنگ بی مرز» یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: دلیل خطرناکتر بودن جاهلیت جدید روشن است چراکه اگر بدعت تلخ جاهلیت کهن، زنده به گور کردن بود، بدعت تلخ‌تر جاهلیت کنونی، زنده به دود کردن است با این تفاوت که در جاهلیت گذشته، تنها شخص زنده به گور می‌شد، اما در جاهلیت جدید شخص و شخصیت با هم به قربانگاه می‌روند و روشن است که مرگ شخصیتی دشوارتر است.

امام جمعه ماکو بیان کرد: بنابراین امروز والدین، مربیان و اساتید باید نسبت به پدیده‌ خانمان سوز اعتیاد حساس شده و فرزندان، دانش‌آموزان و دانشجویان خود را از خطر اعتیاد باخبر سازند، تا در دام اعتیاد گرفتار نشوند و مسوولان نیز باید نسبت به پیشگیری و درمان معتادان قدم‌های مؤثری بردارند.

 وی با اشاره به نیاز‌های قوه قضائیه اذعان کرد: برای دستیابی به قوه قضاییه مطلوب به سه ابزار مهم از جمله نیروی انسانی متدین و متخصص‏، قوانین شفاف، روشن و به‏روز و تجهیزات و امکانات نیاز است و تردیدی وجود ندارد که در هر سه مورد، قوه قضاییه با کمبود مواجه است.

هاشمی تصریح کرد: بنابراین دولت در جهت تأمین اعتبار لازم برای استخدام نیروی انسانی و تهیه تجهیزات باید به یاری قوه قضائیه بیاید و مجلس برای تصویب قوانین باید به قوه قضاییه کمک کند، البته نباید این مطلب را از نظر دور داشت که اجرای حداقل عدالت در شرایط فعلی نیز ممکن است و از دیدگاه اسلام منصب قضاوت، ظریف‏‌ترین، حساس‏‌ترین و مهم‏ترین و در عین حال از خطرناک‌ترین جایگاه‏‌های اجتماعی در جامعه است و در یک نگرش، دین اسلام، قاضی را نماینده خدا در زمین و با فضیلت‏‌ترین انسان‏‌ها می‌داند اما در نگرشی دیگر، بدترین انسان‏‌ها بر کره خاکی به شمار می‌آورد.

وی در ادامه عنوان کرد: روز گذشته پدافند هوا فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک فروند پهپاد ایالات محتده‌ آمریکا را سرنگون کرد و بزرگترین پیام را به ترامپ داد و آن عبارت از این بود که مرزهای زمینی و هوائی ما خط قرمز ما است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار