امام جمعه سردشت گفت: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، مهمترین نماد اراده نظام اسلامی برای احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت و تأمین امنیت اجتماعی است.
کد خبر: ۷۵۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲ 21 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  ماموستا محمد واوی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه سردشت ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، مهمترین نماد اراده نظام اسلامی برای احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت و تأمین امنیت اجتماعی است.

 وی افزود: در هر ملت و قانونی همیشه برای احقاق حقوق، رفع خصومت، رفع منازعات، آرامش در جامعه نیاز به قاضی و قضاوت داشته چون در هر جامعه‌ای تنبیه، تشویق و تعزیر لازم است.

امام جمعه سردشت تصریح کرد: برای همین در شرع، عرف و دیدگاه اسلام منسب قضا منسبی است ظریف‌ترین، حساس‌ترین و در عین حال خطیر‌ترین مناسب اجتماعی است.

وی در بخش دیگر با اشاره به آیات قرآنی به موضوع اخلاق اسلامی پرداخت و بیان اینکه فرد مسلمان نباید به بخش یا قسمتی از دین اکتفا و عمل کند بلکه باید همه موازین اسلامی را در زندگی خود جاری و ساری کند، عنوان کرد: متاسفانه امروزه دین فقط در  قالب عبادات، نماز، روزه و زکات شناخته شده است.

واوی اضافه کرد: تعالیم اسلامی به مسلمانان می‌آموزد که دین را باید در پنج بخش، اعتقادات و باور، جنبه عبادات، شیوه و سبک زندگی کردن، معاشرت و کنش‌های متقابل و اخلاقیات را فرا گرفت و بدان عمل کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری جنبه‌های دینی را رعایت می‌کنند اما جنبه اخلاقی را به فراموشی می‌سپارند، اذعان کرد: هیچگونه آثار اخلاق اسلامی در وجود انسانها دیده نمی‌شوند و در بسیاری از موارد نقص دارند که به اجتماع و جامعه ضرر و زیان زیادی وارد می‌شود.

امام جمعه سردشت با اشاره به اینکه کسانی برترند که اخلاق صالح داشته باشند، اظهار داشت: تمام اهداف احکام شرعی برای این است که انسانی  به عنوان انسانی با اخلاق خروجی داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: اقدامات و تعاملاتی که ناشی از صداقت راستگویی صراحت عملگرایی و بردباری و کنترل نفس همه بخاطر آرامش و آسایش انسانها است و اخلاق باید انسانی و اسلامی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار