ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در گفت وگوی مستقیم با مردم روسیه که از چهار شبکه تلویزیونی از جمله شبکه روسیه ۲۴ و دو ایستگاه رادیویی روسیه مستقیم پخش می‌شد، خاطرنشان کرد: جنگ با ایران برای ایالات متحده آمریکا نیز پیامدهایی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۵۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ 20 June 2019

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در گفت وگوی مستقیم با مردم روسیه که از چهار شبکه تلویزیونی از جمله شبکه روسیه ۲۴ و دو ایستگاه رادیویی روسیه مستقیم پخش می‌شد، خاطرنشان کرد: جنگ با ایران برای ایالات متحده آمریکا نیز پیامدهایی خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»؛ پوتین در این گفت‌وگوی تلویزیونی که بیش از چهار ساعت طول کشید، با بیان اینکه نمی‌دانیم و البته نمی‌خواهیم که مناقشه رخ دهد، افزود: آمریکا اعلام کرده است که گزینه به کارگیری نیروی نظامی را رد نمی‌کند.

وی با اشاره به پیامدهای فاجعه بار جنگ بین ایران و آمریکا برای منطقه اظهار کرد: این مسأله دست کم منجر به تشدید خشونت‌ها و افزایش شمار پناهندگان از منطقه خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد، برای کسانی که چنین تلاشی را بکنند، این اقدام پیامدهای ناگوار به همراه خواهد داشت زیرا پیش بینی رویدادهایی که ممکن است در به کارگیری نیروی نظامی رخ دهد بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: ایران کشور شیعه است و حتی در جهان اسلام معتقدند این افراد (شیعیان) قادر به انجام اقدامات شدید در صورت نیاز و برای دفاع از خود و دفاع از کشور خود هستند و این اقدامات شدید منجر به چه چیزی خواهد شد، هیچ کس نمی‌داند و و پیش بینی اینکه چه کسانی را در برمی گیرد، دشوار است!

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به یک پرسش گفت: ایران کامل توافق‌ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی را اجرا می‌کند و تحریم‌ها علیه این کشور بی پایه غیرموجه است.

وی ادامه داد: ایران هیچ توافقی را نقض نمی‌کند و تحریم این کشور را غیرقابل قبول می‌دانیم.

اقدام نظامی آمریکا علیه ایران به فاجعه در خاورمیانه منجر می‌شود/تحریم علیه ایران غیرقابل قبول است!

پوتین در پاسخ به پرسش دیگری گفت: روسیه با متحدان خود درباره سوریه معامله نمی‌کند.

وی با بیان اینکه معامله چه معنی می‌دهد، اظهار کرد: این اقدامی تجاری است. ما با متحدان خود درباره منافع و اصول خود معامله نمی‌کنیم.

پوتین گفت: می‌توان با شرکای خود راجع به تصمیم‌ها درباره مسائل مختلف به توافق رسید.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره امکان دیدار خود با ترامپ در حاشیه اجلاس جی بیست در ژاپن گفت که این دیدار به آمادگی طرف آمریکایی بستگی دارد.

وی افزود: طرف روسی برای چنین دیداری به آن اندازه که طرف آمریکایی تمایل دارد، آماده است.

پوتین در پاسخ به سؤالی گفت: روسیه هنوز پاسخ منطقی از آمریکا برای پیشنهاد خود جهت همکاری در مبارزه با حملات سایبری دریافت نکرده است.

رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه به رغم بودجه نظامی محدود خود نه فقط موازنه هسته‌ای را حفظ می‌کند بلکه دو یا سه گام جلوتر از رقبای خود حرکت می‌کند.

پوتین این را نیز گفت که روسیه بودجه نظامی خود را در سال ۲۰۲۰ تا ۲.۸۷ درصد تولید ناخالص ملی خود و در سال ۲۰۲۱ تا ۲.۸ درصد تولید ناخالص ملی خود کاهش خواهد داد.

پوتین در پاسخ به پرسشی گفت که روسیه به خاطر لغو تحریم‌ها از منافع ملی خود صرف نظر نمی‌کند.

پوتین خاطرنشان کرد آمریکا اقداماتی را برای بازداشتن چین و توقف پیشرفت این کشور بهکار گرفته و به همین صورت با روسیه رفتار و برای بازداشتن این کشور تلاش می‌کند.

گفت وگوی تلویزیونی مستقیم پوتین با مردم روسیه حدود چهار ساعت و ۱۵ دقیقه به طول انجامید و وی به دهها پرسش مطرح از طریق تلویزیونی، تماس تلفنی، شبکه اینترنتی و پیامک‌ها پاسخ داد.

سازمان‌دهندگان این برنامه گفته‌اند که بیش از یک و نیم میلیون نفر سؤالاتی را از رئیس جمهوری مطرح کرده‌اند که از آن میان، تعدادی فرصت طرح پرسش‌های خود را دارند.

این برنامه به گونه‌ای برگزار شد که وزرا و استانداران در محل کار خود در صورت درخواست رئیس جمهوری روسیه به پرسش مربوطه پاسخ می‌دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار