معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‎‌غربی با اشاره به تولید 21 هزار تنی عسل در استان گفت: با وجود اینکه این حجم از تولیدات، ظرفیت بی‌نظیری برای استان است اما تنها یک هزار و 500 تن از آن مدیریت و بسته‌بندی می‌شود.
کد خبر: ۷۵۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ 20 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی امروز در دومین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی که با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در محل سالن استانداری برگزار شد اظهار کرد: آذربایجان‌غربی با تیم اقتصادی خود آمادگی دارد که کار مشترک با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه محوریت اشتغال و تولیدات در این استان کشاورزی است بیان کرد: بنابراین ابزار و وسایل و نحوه چیدمان باید متناسب با بازار داخل و خارج باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‎‌غربی با تاکید بر توجه به تولیدات بومی و محلی و نحوه بسته‌بندی خشکبار در استان بیان کرد: در استان سالیانه 300 تن انگور تولید می‌شود که برخی به عنوان انگور زنده عرضه شده و قسمتی نیز باید مدیریت شود.

وی در ادامه با انتقاد از وجود دامداری سنتی در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دامداری سنتی علاوه بر اینکه ارزش افزوده‌ای ندارد، سبب تخریب منابع طبیعی نیز می‌شود.

حسینی با اشاره به تولید 21 هزار تنی عسل در استان بیان کرد: با وجود اینکه این حجم از تولیدات، ظرفیت بی‌نظیری برای استان است اما تنها یک هزار و 500 تن از آن مدیریت و بسته‌بندی می‌شود.

وی با تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در استان افزود: خوشبختانه ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه محدودیتی برای توسعه کشت گلخانه‌ای قائل نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار