استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در استان 24 هزار کلاس درس وجود دارد که از این تعداد 50 درصد یعنی بالغ بر 12 هزار کلاس درس نیاز به تخریب، مرمت و بازسازی دارد.
کد خبر: ۷۵۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ 19 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری امروز در بیست و یکمین جشنواره استانی خیرین مدرسه‌‌ساز که در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه مهمترین رکن توسعه هر جامعه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اگر امروز مشکلات زیادی در اداره کشور وجود دارد نشان دهنده این است که به آموزش و پرورش توجه لازم نشده بود و این روند باید اصلاح شود.

وی افزود:در مجموعه آموزش و پرورش نیز با مشکلات زیادی از جمله مسائل تربیتی، رفاهی فرهنگیان و مشکلات زیرساختی مواجه بوده و همچنین در استان 24 هزار کلاس درس وجود دارد که از این تعداد 50 درصد یعنی بالغ بر 12 هزار کلاس درس نیاز به تخریب، مرمت و بازسازی دارد که نیاز است با همت و مشارکت، قدمی برداشته شود تا جایگاه استان ارتقاء داشته باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: سال گذشته بر اساس تصمیم‌گیری در شورای برنامه‌ریزی و با توجه به عقب‌ماندگی استان در شاخص‌های آموزشی، بالا بودن نرخ بی‌سوادی و برای ارتقای شاخص‌ها، اولویت تخصیص بودجه استان به آموزش و پرورش داده شد.

وی بیان کرد:  این رقم در سال گذشته 155 میلیارد تومان بود و امسال نیز در نظر داریم همین میزان و اولویت در نظر گرفته شود تا شاهد افزایش سرانه فضای آموزشی و تغییر شاخص‌های آموزشی در استان باشیم.

شهریاری تصریح کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به استان داشته باشد و به میزان اعتباری که استان برای نوسازی و مسائل زیربنایی آموزش و پرورش اختصاص یافته و همچنین با کمک خیرین مدرسه‌ساز، می‌توان به روند تغییر شاخص‌های آموزشی و سرانه فضای آموزشی شتاب بیشتری داده و تا دو سال آینده به متوسط کشوری برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار