رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: در زیر حوزه روستای نستان سردشت 3 طرح عملیاتی آبخیزداری با اعتبار هشت میلیارد ریال اجرا شده است.
کد خبر: ۷۵۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 19 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی کامل حسینی  اظهار  کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با تخصیص نزدیک به هشت میلیارد ریال در زیر حوزه آبخیز نستان از توابع بخش مرکزی سردشت، سه طرح عملیاتی اجرا شده است.

وی افزود: این سه طرح شامل عملیات مکانیکی، احداث سازه های ملاتی، گابیونی و خشکه چین در حجم یک هزار متر مکعب، عملیات بیو مکانیکی، احداث بانکت های هلالی آبگیر و کاشت بذر بادام و گیاهان مرتعی در سطح 25 هکتار و عملیات بیولوژیکی با توجه به جنگلی بودن، عرصه اقدام به کاشت 10 هزار اصله نهال از گونه های غیر مثمر و جنگلی بادام، بنه، زالزالک و بلوط در سطح 30 هکتار شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت بیان کرد: تاکنون در عملیات مکانیکی 600 متر مکعب سازه ملاتی، سنگ و بتن و 300 متر مکعب سازه گابیونی، تور گالوانیزه ای و سنگ و 100 متر مکعب خشکه چین، سنگی در مجموع یک هزار متر مربع اجرا شده و یک هزار و 200 متر مکعب باقی مانده که انتظار می رود تا دو ماه دیگر به پایان برسد.

وی تصریح کرد: در اجرای عملیات مکانیکی بیشتر هدف جلوگیری از سیلاب و فرسایش خاک، اخذ رسوب، آبدهی چشمه ها و قنوات، جمع آوری آب های فصلی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی است.

 حسینی عنوان کرد: هدف از اجرای عملیات بیولوژیکی و بیو مکانیکی نیز ذخیره نزولات آسمانی، حفظ خاک و کشت و توسعه  جنگل و کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از روان آب ها و کنترل سیلاب است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار