مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حج تمتع امسال مسن‌ترین فرد یک آقای 98 ساله از سردشت و جوانترین زائر نیز آقایی 19 ساله از ارومیه است گفت: در کاروان امسال یک هزار و 550 نفر خانم و یک هزار و 556 آقا حضور دارند.
کد خبر: ۷۵۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸ 19 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدرضا ندیری ، با اشاره به اینکه پروازهای حج تمتع در کشور از 17 تیر ماه آغاز می‌شود اظهار کرد: زمان اعزام حجاج استان نیز به حج تمتع، هشت تا 14 مرداد و بازگشت آنها نیز هشت تا 13 شهریور تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه حجاج از طریق فرودگاه بین‌المللی ارومیه و با پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر به حج مشرف می‌شوند گفت: امسال سه هزار و 110 زائر با حدود 120 نفر عوامل به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: امسال با وجود اینکه ارزش پول کشورمان کاهش یافته اما هیچ کاهش خدمتی را در عربستان برای زائران نخواهیم داشت و حتی اسکان و تغذیه آنها متنوع‌تر و خدمات بیشتر شده و بنابراین گرانی تاثیری در خدمات‌دهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون برای 95 درصد زائران آذربایجان‌غربی مراحل صدور روادید انجام می‌شود گفت: سایر حجاج نیز در حال تمدید گذرنامه و یا گرفتن آن هستند که تا هفته آینده این کارها نیز به پایان می‌رسد.

ندیری با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی از لحاظ اعزام زائر به سرزمین وحی در استان وجود ندارد اظهار کرد: برای 90 درصد زائران واکسن مننژیت انجام شده و هزینه قربانی همه آنها نیز واریز شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حج تمتع امسال مسن‌ترین فرد یک آقای 98 ساله از سردشت و جوانترین زائر نیز آقایی 19 ساله از ارومیه است بیان کرد: در کاروان امسال یک هزار و 550 نفر خانم و یک هزار و 556 آقا حضور دارند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال زائران می‌توانند 200 دلار ارز دولتی برای مصارف ضروری خود به همراه داشته باشند تصریح کرد: علاوه بر آن از سالیان گذشته حرکتی انجام شده تا حجاج برای حمایت از کالای ایرانی، کمترین خرید را در عربستان انجام داده و خوشبختانه زائران نیز به این باور رسیده‌اند که نباید خرید بیشتری در این سفر معنوی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار