نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت دادن ورزش‌های همگانی، ورزش بانوان و معلولان و به ویژه مناسب‌سازی اماکن برای آنان در مجلس مورد تاکید است.
کد خبر: ۷۵۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲ 19 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سیدهادی بهادری، اظهار کرد: دیروز در مجلس شورای اسلامی برخی مواد اساسنامه وزارت ورزش و جوانان تصویب شد و برخی مواد آن نیز به کمیسیون مربوطه رفت.

وی تصریح کرد: این اساسنامه تا ماده هشت مورد بررسی قرار گرفت و در آن به اولویت دادن ورزش‌های همگانی، ورزش بانوان و معلولان و به ویژه مناسب‌سازی اماکن برای آنان تاکید فراوان شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیروز موضوع استیضاح دو وزیر کشور و جهاد کشاورزی به هیئت رئیسه مجلس داده شد گفت: در آنجا پیشنهاد شد که نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، با هر دو نمایندگانی که موضوع استیضاح را امضاء کرده‌اند جلسه‌ای برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه استیضاح وزیر کشور را خود طراحی کرده است بیان کرد: 12 دلیل برای این استیضاح وجود دارد که از مهمترین آنها عدم توجه به توسعه سیاسی کشور است.

بهادری گفت: حتی متاسفانه سیستم انتخاباتی کشورمان از افغانستان و عراق عقب مانده است چون از 40 سال گذشته مدل انتخابات کشورمان ثابت بوده و نامزدان در زمان انتخابات باید به تک تک روستاها سر زده و از مردم رای جمع کنند.

وی تاکید کرد: بی‌شک این روشی غلط و پرهزینه و بدون پاسخگویی به مردم است چون در این صورت نماینده تحت نظارت نبوده و به هیچ کس پاسخگو نیست و مردم نیز در جریان جزئیات فعالیت‌های نمایندگان قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه نظام حزبی در کشور وجود ندارد و هم اکنون نیز در کل جهان به این نتیجه رسیده‌اند که احزاب برای توسعه سیاسی کشور ضروری است و حتی در کشورهای همسایه ایران همچون ترکیه، عراق و افغانستان نظام حزبی حاکم بوده اما این مهم در کشورمان همچنان براساس نظام قومی قبیله‌ای انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بنابراین این گلایه‌ها به وزیر کشور، به عنوان مسوول برگزاری انتخابات، مسوول احزاب و مسوول توسعه سیاسی کشور وجود دارد.

بهادری با اشاره به اینکه تاکنون 15 نماینده این طرح را امضاء کرده‌اند گفت: هم‌اکنون وزارت کشور از طریق استانداران به شدت فشار وارد می‌کنند که نمایندگان امضاهای خود را پس بگیرند.

وی بیان کرد: بنابراین اگر در این موضوع براساس آیین‌نامه برخورد شود باید یکشنبه آینده وزیر کشور به کمیسیون شوراها آمده و با استیضاح کننده‌ها جلسه داشته باشد و اگر نمایندگان قانع نشوند باید به صحن آمده و استیضاح برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار