رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: هدف دستگاه قضایی حل‌ و فصل پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است، هر چند که معنی سرعت در دستگاه قضایی توام با دقت است و این دو را نمی‌توان از هم تفکیک کرد.
کد خبر: ۷۵۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲ 19 June 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی‌اکبر گروسی در جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه‌قضاییه اظهار کرد: رسالت قوه‌قضاییه رضایت مردم و ایجاد حس امنیت و آرامش در بین آنها است و در هفته قوه‌قضاییه فرصتی فراهم می‌شود که عملکرد دستگاه قضایی به اطلاع مردم رسانده شود.

وی افزود: همواره گلایه‌های زیادی به عملکرد دستگاه قضایی مطرح می‌شود اما نکته مهم اینجا است که دلیل بسیاری از این گلایه‌ها مربوط به دستگاه قضایی نیست و ریشه آن در عملکرد ناصحیح و شاید کم‌کاری سایر نهاد‌ها و همچنین اشتباهات ناشی از ضعف اطلاعات حقوقی در بین مردم در انجام معاملات و قراردادها است.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مردم انتظار دارند که پرونده آن‌ها در اسرع وقت به نتیجه برسد که با توجه تخصصی بودن روند آیین‌دادرسی، صدور رای در گرو بررسی تخصصی و فنی است و بعضاً طی چندین مرحله نظریات کارشناسی، رای نهایی صادر می‌شود.

وی افزود: هدف دستگاه قضایی حل‌ و فصل پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است، هر چند که معنی سرعت در دستگاه قضایی توام با دقت است و این دو را نمی‌توان از هم تفکیک کرد.

 گروسی در پایان خاطرنشان کرد: هفته قوه‌ قضاییه امسال با توجه به تراکم بالای برنامه‌ها، دو روز زودتر آغاز می‌شود که جزئیات آن توسط دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه‌قضاییه در آذربایجان‌غربی به رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری اطلاع‌رسانی شده و امید است اقدامات پیش‌بینی شده در افزایش اعتماد عموم مردم به دستگاه قضایی موثر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار