مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی از نقده خبر داد و گفت: این موضوع از 15 اسفند سال گذشته به طور آزمایشی از کرمان کلید خورد و امسال نیز 30 درصد شهرستان‌های هر استان نسخه‌نویسی الکترونیکی را در چهارچوب کاری خود باید داشته باشند.
کد خبر: ۷۵۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷ 19 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی نادر نانبخش امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۰.۷۴ درصد مردم استان تحت پوشش یکی از صندوق‌های بیمه سلامت قرار دارند اظهار کرد: بزرگترین آن صندوق روستاییان بوده که جمعیت یک میلیون و ۱۷۸ هزار نفر را شامل می‌شود و صندوق بیمه همگانی نیز بالغ بر ۵۴۸ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

وی تصریح کرد: در مجموع دو میلیون و هفت هزار نفر در سطح آذربایجان‌غربی تحت پوشش یکی از صندوق‌های بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه امسال براساس دستورالعمل ضوابط اجرایی سازمان بیمه سلامت، افراد تحت پوشش سازمان کمیته امداد در بحث درمان، به سازمان بیمه سلامت واگذار شده‌اند بیان کرد: در استان ۵۲ هزار نفر از افراد تحت پوشش بیمه‌ مربوط به کمیته امداد، تحت پوشش یکی از صندوق‌های بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر از این افراد دفترچه خود را دریافت کرده‌ که ۳۳ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد را شامل می‌شود.

نانبخش در ادامه اظهار کرد: موسساتی که پیش از این، طرف قرارداد کمیته امداد بودند باز هم می‌توانند طرف قرارداد بیمه سلامت باشند یعنی شرایط تفاوتی نکرده و شرایط کاری و قوانین همانند گذشته است.

وی در ادامه نیز تصریح کرد: در سطح استان تنها مرجعی که قوانین سازمانی مربوط به دفاتر بیمه سلامت را ابلاغ می‌کند اداره کل بیمه سلامت بوده و هیچ استان دیگری نمی‌تواند این کار را برای استان دیگر انجام دهد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه متاسفانه از سال 95 برخی شرکت‌ها که کلمه «سلامت» را در عنوان خود یدک می‌کشند، فعالیت‌هایی انجام داده و تعهدات بیمه‌ای را برای بیماران کاهش داده و با قرارداد با دندان‌پزشکان اقدام به تبلیغ و تخفیف می‌کنند افزود: این در حالی است که این شرکت‌ها هیچ ارتباط کاری، نوشتاری، تبلیغاتی و نیروی انسانی با بیمه سلامت ندارند.

وی از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی از نقده خبر داد و بیان کرد: این موضوع از 15 اسفند سال گذشته به طور آزمایشی از کرمان کلید خورد و امسال نیز 30 درصد شهرستان‌های هر استان نسخه‌نویسی الکترونیکی را در چهارچوب کاری خود باید داشته باشند.

نانبخش تصریح کرد: در این رابطه تا پایان سال، چهار تا پنج شهرستان آذربایجان‌غربی اعم از سلماس، بوکان، ماکو و اشنویه نیز چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیکی می‌کنند.

وی از تبادل الکترونیکی اسناد در بیمارستان‌ها و حذف اسناد کاغذی خبر داد و بیان کرد: این موضوع نیز به طور آزمایشی در شهرستان خوی آغاز شد و در ارومیه نیز در بیمارستان‌های طالقانی، مطهری و سیدالشهدا(ع) انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار