نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر پنجشنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سردشت و پیرانشهر گفت: در این سفر وزیر صمت بازدیدی از مرز کیله سردشت، که قرار است رسمی شود خواهد داشت.
کد خبر: ۷۵۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 19 June 2019

به گزارش تاباک آذربایجان غربی رسول خضری ، با اشاره به سفر پنجشنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سردشت و پیرانشهر اظهار کرد: در این سفر وزیر صمت بازدیدی از مرز کیله سردشت، که قرار است رسمی شود خواهد داشت.

وی افزود: برای رسمی شدن مرز کیله  سردشت وزیر باید مرز را بازدید و آن را تایید کرده و گزارش را به وزارت تجارت عراق و دولت مرکزی این کشور  ارائه بدهد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: دومین برنامه وزیر، بررسی مشکلات کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان از لحاظ ثبت سفارش و منشاء ارز است بنابراین در بحث معیشت، فعال‌سازی و کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان و نیز سازماندهی و حذف بروکراسی اضافه از تجارت مرزی به ویژه کارت الکترونیکی مرزنشینی، دو مشکل ثبت سفارش و منشا ارز وجود دارد که وزیر صمت در این زمینه با توجه به وجود سه معبر کوله‌بری در سردشت و پیرانشهر مثل بازارچه تمرچین، قاسم‌رش و اشکان نظر اصلی را خواهد داد.

وی بیان کرد: همچنین در این سفر مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، تجارت و بازرگانی در این دو شهر بررسی شده و در این راستا وزیر صمت صبح پنجشنبه به سردشت و بعد از ظهر نیز به پیرانشهر سفر می‌کند.

خضری بیان کرد: بنابراین مشکلات تولیدکننده‌ها، واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی بررسی شده و پایان این سفر با نشست مشترک وزیر،کوله‌بران و واحدهای تولیدی به صورت جداگانه در پیرانشهر و سردشت همراه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار