تیموری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری خوی گفت : دستیابی به توسعه پایدار بدون مشارکت فعال زنان در تمامی عرصه ها امکان پذیر نیست .
کد خبر: ۷۵۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 13 June 2019

دستیابی به توسعه پایدار بدون مشارکت فعال زنان در تمامی عرصه ها امکان پذیر نیست
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی مجمع مشورتی زنان شهرستان خوی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و جمعی از فعالان حوزه زنان در محل فرمانداری برگزار گردید.
️در این مجمع که جمعی از بانوان فرهیخته شهرستان خوی در عرصه های مختلف علمی، ادبی، هنری، ورزشی و ... حضور داشتند تیموری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی گفت : مطالعات جامعه شناختی نشان داده است که دستیابی به توسعه پایدار بدون مشارکت فعال زنان در تمامی عرصه ها اعم از خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی امکان پذیر نیست و یکی از عوامل و موانع مهم مشارکت زنان عوامل اجتماعی و فرهنگی است .

️وی افزود : مشارکت زنان صرفأ به مفهوم بهره مندی آنان از مزایا و نتایج توسعه نیست بلکه آنان باید در اجرای برنامه ها و طرح های توسعه مشارکت فعالانه داشته باشند.
️تیموری در ادامه سخنان خو تصریح کرد: توانمندسازی فرآیندی است که طی آن زنان از نیازها و خواسته های درونی خود آگاه می شوند و جرأت دستیابی به هدف را در خود تقویت می کنند و از توانایی های لازم برای عملی ساختن خواسته های خود برخوردار می شوند.

️معاون فرماندار خوی خاطرنشان کرد : طبق یافته های یک تحقیق که در گذشته انجام شده است عواملی همچون افزایش سطح تحصیلات، دسترسی به منابع مالی ، بهبود وضعیت سلامت، برخورداری از حق مالکیت قانونی ، رفع تبعیض از بازار کار و حذف باورهای سنتی از عوامل موثر در توانمند سازی است.

️در پایان این مراسم با آراء بانوان حاضر در مجمع تعداد پنج نفر از بانوان به اسامی خانم دکتر فروتنی، خانم عظیمی، خانم دکتر نصیری ، خانم گنجعلی و خانم سیفلو بعنوان هیأت رئیسه مجمع مشورتی زنان شهرستان خوی انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار