رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:فقط سه نفر از گزینه‌های رهبری آینده با خبر هستند/روحانی: امروز مردم از یکسال پیش آرامش بهتری دارند /فرمانده ناجا:با متخلفان کشف حجاب در خودرو‌ها برخورد می‌شود و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ 12 June 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
فقط سه نفر از گزینه‌های رهبری آینده با خبر هستند

آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گویی عنوان کرده است که فقط ۳ نفر از گزینه‌های رهبری اطلاع دارند. به گفته او در حال حاضر این لیست وجود دارد و شرطی هم برای عضویت افراد در مجلس خبرگان وجود ندارد. در گفت و گویی عنوان کرده است که فقط ۳ نفر از گزینه‌های رهبری اطلاع دارند. به گفته او در حال حاضر این لیست وجود دارد و شرطی هم برای عضویت افراد در مجلس خبرگان وجود ندارد. بخشی از گفت و گوی آیت الله اراکی با فارس را در زیر می‌خوانید:
گویا کمیسیونی برای تعیین مصادق رهبری وجود دارد.
اراکی: بله! کمیسیون دیگری است که از این کمیسیون به «کمیسیون تحقیق» تعبیر می‌شود؛ کمیسیون ویژه‌ای است و وظیفه‌اش این است که تمام کسانی که در معرض واجدیّت شرایط رهبری باشند را شناسایی کند و لیستی از آن‌ها تهیه کند. این لیست به این کمیسیون داده می‌شود. حتی خود اعضای مجلس خبرگان می‌توانند پیشنهادات خود را بدهند. این لیست بررسی می‌شود و افرادی را که واجد شرایط رهبری برای آینده بدانند، این افراد به طور خیلی سرّی و محرمانه، اسم‌شان ثبت خواهد شد تا هر وقت مورد نیاز باشد به مجلس خبرگان عرضه شود تا مجلس خبرگان درباره آن‌ها اظهارنظر کند.
الان چنین لیستی وجود دارد؟
اراکی: بله! وجود دارد
تعداد هم مشخص است؟
اراکی: ما نمی‌دانیم. یعنی، چون مسئله صددرصد محرمانه است و با توجه به تجربه ناموفقی هم که در گذشته از مسئله اعلام قائم مقام رهبری به‌وجود آمده، تصمیم گرفته شده در کمیسیون ویژه‌ای که وجود دارد، فقط ۳ نفر این اسامی را نزد خودشان نگه دارند و از دایره این کمیسیون ۳ نفره خارج نشود.

روحانی: امروز مردم از یکسال پیش آرامش بهتری دارند

روحانی: اینکه وزیر خارجه یک کشور اروپایی در جریان سفر به تهران به صراحت اعلام می‌کند که آمریکا در مسیری که انتخاب کرده خطا و اشتباه می‌کند و هرکس تاریخ ایران را بشناسد می‌داند که فشار حداکثری هیچ تأثیری بر مردم این کشور نمی‌گذارد، بدین معناست که دیگران به عظمت و قدرت ملت ایران اعتراف می‌کنند و می‌دانند که راهی که متحدشان انتخاب کرده غلط است و این بسیار حائز اهمیت است. رئیس جمهور افزود: همین وزیر امور خارجه اعلام کرد که تدبیر دولت ایران در یکسال اخیر در انتخاب راه عقلی، منطقی و حقوقی مایه شگفتی همه بوده است در یکسال گذشته مسئولین و ملت ایران دستپاچه نشدند و صبر و تدبیر خود را در برابر فشار دشمنان نشان دادند. وی با تأکید بر اینکه شرایط امروز کشور نسبت به گذشته بهتر شده است، اظهار داشت: امروز مردم ایران نسبت به ۶ ماه و یکسال گذشته آرامش بیشتری دارند و نسبت به آینده کشور خود امیدوارتر هستند و امروز مسئولین کشور نیز دیدگاه و نظر متحد و واحدی دارند و راه کلام و نظرات مسئولین رده بالا و همه مردم و فرهیختگان جامعه یکسان و واحد شده است.

فرمانده ناجا:با متخلفان کشف حجاب در خودرو‌ها برخورد می‌شود

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی استان فارس در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سئوالات آنان پاسخ داد. وی با اشاره به گلایه‌مندی برخی از شهروندان مبنی بر اجرای طرح ناظر و ارسال پیامک برای صاحبان خودرو‌ها گفت: کشف حجاب جرم است و با متخلفان برخورد می‌شود، اما چنانچه افراد اعتراض داشته باشند، فرم اعتراض پر کنند تا به آن رسیدگی شود. سردار اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است به همین منظور با متخلفان کشف حجاب برخورد می‌شود. وی با تاکید براینکه اجرای طرح ناظر یکی از اولویت‌های ناجا است افزود: برهمین اساس چنانچه برای افراد پیامک اشتباهی ارسال شده باشد به اعتراض افراد رسیدگی می‌شود، اما اجرای این طرح ابلاغ قانون است.

کیهان: یک مدل عکس‌های مستهجن در فیلم یک کارگردان ارزشی بازی می‌کند

کیهان نوشت: یک پروژه سینمایی در سکوت خبری، پذیرای یک مدل عکس‌های غیراخلاقی بود. این بازیگر که به سختی می‌توان عکسی قابل انتشار از وی پیدا کرد، سال‌هاست که به‌عنوان مدل عکس‌های مستهجن فعالیت می‌کند و حتی صفحه شخصی وی نیز مملو از چنین تصاویری است. استفاده از بازیگران خارجی امری مرسوم در سینمای ماست؛ به‌ویژه در تولیدات مشترک بین ایران و دیگر کشورها، شاهد حضور بازیگران غیروطنی هستیم. اما مشخص نیست که سازمان سینمایی وزارت ارشاد چگونه مجوز بازی یک مدل غیراخلاقی را در فیلمی داخلی داده است؟ گفتنی است، کارگردان این فیلم سال‌ها قبل به‌عنوان هنرجویی مذهبی و ارزشی، با بهره از امکانات برخی از نهاد‌ها فیلمساز شد. اما سال‌هاست که به ساخت فیلم‌های سخیف و «هندی» مشغول است و در تازه‌ترین فعالیت خود نیز همکاری با مدلی بدکاره را پذیرفته است.

واکنش علی مطهری به برخی گشایش‌ها در حصر

علی مطهری اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش محدودیت برای میرحسین موسوی، کروبی و رهنورد، گفت: نمی‌دانم این کار‌ها دیگر چیست، یک دفعه حصر را تمام کنند. وی درخصوص این‌که آیا می‌توان این اقدامات را به مثابه این در نظر گرفت که حصر به صورت پلکانی تا عید قربان در حال رفع است، بیان کرد: خیر، من امیدوار نیستم. رفع حصر بستگی به نظر رهبری دارد و این ایشان باید تصمیم‌گیری کنند. نماینده تهران تاکید کرد: متاسفانه شورای امنیت هم خودش به طور مستقل وارد عمل نمی‌شود. شورای امنیت باید ابزار و مشاور خوبی برای رهبری باشد. شورای امنیت باید تصمیمات خودش را بگیرد و آن را خدمت رهبری ببرد، ایشان در نهایت در این باره تصمیم می‌گیرند. مطهری گفت: باتوجه به شرایط کشور بهتر است، رفع حصر به طور کامل صورت گیرد. ما بار‌ها گفته‌ایم، اما فعلا اراده‌ای برای این کار نیست.
 
پخش موسیقی در مدارس ممنوع شد

خبرنگار همشهری خبر داده است وزیر سابق آموزش و پرورش در آخرین روز‌هایی که سکان هدایت این وزارت خانه را برعهده داشته، بخشنامه‌ی محرنامه‌ای را به مدارس ارسال و پخش هرگونه موسیقی را در مدارس ممنوع کرده است. در این بخشنامه تاکید شده مدیری که از این دستور سرباز زند، متخلف خواهد بود. مدیر یکی از مدارس گفته مدتی است به دلیل پخش یک آهنگ مجاز از سوی وزارت ارشاد مجوز دارد و در کتابفروشی‌ها بفروش می‌رسد، اداره تخلفات آموزش و پرورش وی را احضار و توبیخ کرده است. در این گزارش با چندتن دیگر از مدیران مدارس نیز صحبت شده و آن‌ها نیز از فشار‌هایی که وجود دارد پرده برداشته است.

هواداران متعصب تیم اسرائیلی خواستار تغییر نام «علی محمد» شدند!

هوادارن متعصب و افراطی باشگاه اسرائیلی «بیتار اورشلیم» که از به خدمت گرفتن بازیکنی با نام شبیه مسلمانان در این باشگاه به خشم آمده اند خواستار آن شدند که بازیکن یاد شده با نامی متفاوت در مسابقات این تیم حضور یابد. رسانه‌های اسرائیلی مدعی هستند که علی محمد، ملی پوش نیجریه ای، یک فرد مسیحی است، اما شباهت نام وی به افراد مسلمان سبب شده تا هواداران متعصب تیم و گروه دو آتشه لافامیلیا نسبت به نام وی حساسیت به خرج دهند. / یورونیوز

نرخ دلار نباید بیش از ۷ هزار تومان باشد

سید‌تقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصمیمات بانک مرکزی در کاهش قیمت ارز موثر بوده است. نرخ ارز به واقع نرخ کنونی نیست. نرخ دلار نباید بیش از ۷ هزار تومان باشد. تهدید‌های دشمن قبل از سال گذشته این بود که ما با فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی کاری خواهیم کرد که نرخ دلار به ۷ هزار برسد. اما شاهد افزایش نرخ دلار بیش از تهدید دشمنان بودیم. دو عامل بر کاهش نرخ ارز تاثیر داشته است. تصمیم‌گیری‌های بانک مرکزی در موضوع بازار متشکل ارزی و مهم‌تر از آن تغییر فضای تهدید نظامی و وارد شدن در مسیر شیب پایین تهدید‌های اقتصادی، موجب کاهش نرخ ارز شد. / پارسینه

از کسانی که ممنوع‌الکارم کردند تشکر می‌کنم

محمود بصیری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که به بدل احمدی‌نژاد معروف است، گفت: از هرکسی جلوی کار من را گرفت تشکر می‌کنم و خدا را شاکرم من در این برنامه‌ها و سریال‌ها بازی نکردم. الان ۱۴ سال است که در تلویزیون و سینما کاری نداشته‌ام. خدا را شکر می‌کنم آبرویم در تلویزیونی که ۵۱ سال در آن به ایفای نقش پرداختم، نرفت و هر سریالی را بازی نکردم؛ چند کار هم پیشنهاد شد و من بازی نکردم. / تسنیم

تایید تلویحی حضور ابوبکر بغدادی در لیبی

یک افسر ارشد در فرماندهی اتاق عملیات نیرو‌های مسلح لیبی، احتمال حضور رهبر گروه تروریستی داعش در خاک کشورش را دور از ذهن ندانست. روزنامه البیان امارات به نقل از سرتیپ خالد المحجوب، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات جنگ نیرو‌های مسلح لیبی، اعلام کرد: بعید نیست گروه داعش بعد از شکست در سوریه و عراق، تصمیم گرفته باشد به لیبی نقل مکان کند. منابع آگاه نظامی لیبی هم به این روزنامه گفتند: این روز‌ها گروه داعش توجه خاصی به لیبی پیدا کرده و این امر از انجام عملیات تروریستی در این کشور یا درخواست ابوبکر بغدادی از جنگجویان گروه برای ورود به جنگ فرسایشی با ارتش لیبی کاملاً هویداست. به اعتقاد آن‌ها مساحت وسیع لیبی به بغدادی اجازه می‌دهد تا از انظار دور بماند و در مناطق بیابانی آن پنهان شود. / اعتمادآنلاین

هفته آینده، آغاز موج دوم کاهش قیمت خودرو

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دلایل کاهش قیمت خودرو در روز‌های اخیر در بازار، گفت: موافقت مجلس با حذف تعرفه ورودی خودرو‌های هیبریدی و برقی، احتمال واردات خودرو‌های دست دوم با شرایط خاص و افزایش تولیدات خودروسازان با تمام مشکلات و کمبود‌ها باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شده است. روند کاهشی قیمت خودرو در بازار در روز‌های آینده نیز ادامه دارد، چراکه از حجم تقاضا کاسته شده است از سوی دیگر جلوگیری از قیمت‌سازی در فضای مجازی و برخورد با دلالان باعث شده از التهاب بازار به شدت کاسته شود.

درخواست اقتصادی جنتی از دولتی‌ها

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا گفت::آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته از حربه‌ها و ابزار‌های مختلفی برای فشار علیه مردم ایران استفاده کرده‌اند که همگی آن‌ها شکست خورده است. امروز هم آن‌ها دنبال حربه فشار و مذاکره همزمان هستند که قطعاً این توطئه آن‌ها با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مسئولان نیز شکست خواهد خورد. جنتی در پایان از مسئولان اجرایی خواست که توجه بیشتری به وضعیت اقتصادی مردم و اقشار آسیب‌پذیر داشته باشند.

اطلاعات و دارایی همسران دائم و موقت مسئولان باید ثبت شود

آیین‌نامه اجرائی قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران بعد از چهار سال از تصویب این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح روز گذشته ابلاغ و اجرائی شد. طبق این آیین‌نامه، مسئولان باید بعد از ثبت‌نام در سامانه «ثنا»، اطلاعاتی را در فرم‌های مخصوصی که از قبل پیش‌بینی شده‌اند، قرار دهند که شامل همه دارایی‌های مربوط به همسر دائم، همسر دوم و همسر موقت مسئولان نیز خواهد شد. ماده ۱۹ این آیین نامه مقرر کرده است: چنانچه مشمولان ماده یک قانون در مهلت مقرر نسبت به ارائه فهرست دارایی‌های خود به اداره کل اقدام ننمایند و یا دارایی خود را کتمان یا گزارش ناقص ارائه نمایند، پیگرد کیفری به همراه خواهد داشت.
 
مدیر اسبق بانک سرمایه غیابی محاکمه می‌شود

قاضی مسعودی‌مقام گفت: با توجه به اینکه انتقال حیدرآبادی، مدیرعامل اسبق بانک سرمایه به ایران، زمان‌بر خواهد بود، این فرد با حضور وکیلش و به صورت غیابی محاکمه می‌شود.
 
نظر مطهری درباره سفر نخست‌وزیر ژاپن
 
علی مطهری، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اشاره به سفر آبه شینزو به تهران، در خصوص هدف سفر او گفت: به درستی نمی‌دانم که هدف او از سفر به تهران چیست، اما به نظر می‌رسد نخست‌وزیر ژاپن بیشتر به دنبال منافع اقتصادی کشورش است.او تاکید کرد: ژاپن در حال حاضر، بر اثر تحریم‌ها آسیب می‌بیند و یکی از انگیزه‌های نخست‌وزیر ژاپن از سفر به تهران تامین منافع خودشان است. این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما اطلاعی از پیام آن‌ها در این سفر نداریم و باید دید حامل چه پیامی هستند.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار