مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت: با توجه به نزدیک شدن به فضای انتخاباتی، شوراهای شهر باید از برخی کشمکش‌ها و منازعات سیاسی پرهیز کنند و به فکر خدمت رسانی صحیح و احقاق حق مردم باشند.
کد خبر: ۷۵۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 12 June 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمد‌رضا صمیمی امروز در همایش شوراهای اسلامی آذربایجان‌غربی که در سالن استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شورای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۷، شکل گرفت و به عنوان اساسی‌ترین ارکان قدرت سیاسی و اجرایی امام (ره) مورد تأیید قرار گرفت و در سال ۷۸ آغاز به کار کرد.

وی افزود: ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ نفر در شوراهای شهری و روستایی کشور عضو هستند که  ۱۱۹ هزار نفر از این تعداد شورای شهری و ۶ هزار و  ۹۲۲  نفر نیز عضو شوراهای روستایی هستند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با بیان اینکه از این تعداد اعضا در ۳۷ هزار شورای روستایی و یک‌ هزار و ۲۸۰ شورای شهر و شهرداری عضویت دارند، عنوان کرد: در طول ۲۰ سال فعالیت شوراهای اسلامی در کشور حرکت این نهاد مردمی به سمت پیشرفت و آبادانی بوده است.

وی بیان کرد: شوراهای شهر باید به ظرفیت‌های خود توجه ویژه داشته باشند و عدم توجه به ظرفیت‌های خود موجب ناشناخته ماندن توانمندی‌ها در این سمت شده و در این صورت نمی‌توان از آن بهره‌مند بود.

صمیمی تصریح کرد: باید اعضای شورای شهر تخصص محوری را در انتخاب مدیران اجرایی در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و شخصی را در این سمت قرار دهند که شهر به تخصص آن نیاز دارد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور عنوان کرد: در کشور باید مسائل آموزش و پژوهش در شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد توجه قرار گیرد زیرا عدم توجه به این امر، نشانه ضعف و ناتوانی و ضعف برای شورا است‌.

وی به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به فضای انتخاباتی، شوراهای شهر باید از برخی کشمکش‌ها و منازعات سیاسی پرهیز کنند و به فکر خدمت رسانی صحیح و احقاق حق مردم باشند و گام‌های موثری را در این راستا بردارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار