معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در بودجه سال ۹۸ در حوزه شهرداری‌ها هشت هزار میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان اوراق مشارکت پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۷۵۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 12 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رجب صلاحی امروز در همایش شهرداران اظهار کرد: در بودجه سال ۹۸ در حوزه شهرداری‌ها هشت هزار میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان اوراق مشارکت پیش‌بینی شده است که شهرداری‌ها با استفاده از این اوراق می‌توانند در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و بازآفرینی شهری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در بودجه امسال ۶ هزار میلیارد تومان معادل چهار میلیون تن سهمیه قیر برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده که از این میزان ۴۸ درصد برای طرح‌های راه و شهرسازی و ۱۷ درصد آن سهمیه سازمان شهرداری‌ها و برای طرح‌های عمران شهری است، تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه بین شرکت بازآفرینی شهری و سازمان  شهرداری‌ها قیر مورد نیاز شهرهای بزرگ در مناطق هدف بازآفرینی از این محل افزایش می‌یابد.
 
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به مدیریت پسماندهای شهری گفت: امسال یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این بخش پیش‌بینی شده است که با تصویب آیین‌نامه اجرایی آن به شهرداری‌های دارای طرح و برنامه اختصاص پیدا می‌کند.

ناوگان حمل و نقل در آذربایجان‌غربی فرسوده است

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی مشکلات شهرداری‌ها اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها با مشکل کمبود درآمد مواجه هستند و از طرفی یکی از دغدغه‌های شهری مدیریت پسماند و نخاله‌های ساختمانی است که برای جمع‌آوری آنها هزینه‌های بسیاری می‌شود.

پیمان آرامون قول‌نامه بودن اغلب خانه‌های در استان را یکی دیگر از مشکلات در بخش مدیریت و برنامه‌ریزی شهری عنوان کرده و گفت: از طرفی ناوگان حمل و نقل عمومی در آذربایجان‌غربی فرسوده بوده و عمر متوسط اتوبوس‌ها ۱۳ سال و عمر متوسط تاکسی‌ها ۹ سال بوده است که دیگر دادن تسهیلات برای تعویض این خودروها کارساز نبوده و باید چاره دیگری اندیشیده شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی به قدیمی بودن تجیهزات آتش‌نشانی‌ها اشاره و تصریح کرد: برای تخصیص اعتبار و تجهیزات برای نوسازی آتش‌نشانی‌ها باید سرانه و جمعیت هر شهرستان در نظر گرفته شود و تنها به دلیل اصرار یک نماینده تجهیزات اختصاص پیدا نکند.

وی به لزوم جدا کردن آب شرب و آب خام از یکدیگر تاکید و خاطرنشان کرد: متولی حمل و نقل در داخل شهرها، شهرداری هستند که باید صدور بخش‌نامه و مجوز فعالیت وسایط نقلیه نیز تنها زیر نظر شهرداری‌‌ها باشد برای مثال در ارومیه اجازه فعالیت به تاکسی‌های اینترنتی داده نمی‌شد اما با دستور یک نهاد دیگر این تاکسی‌ها اقدام به فعالیت کرده و مشکلاتی را به وجود آوردند.

آرامون با اذعان به وجود نواقص در قانون مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در قانون به مقابله با این نوع ساخت و سازها اشاره شده اما به چگونگی برخورد اشاره نشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار