اختصاصی|تابلو فرش لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال که به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است توسط هنرمند خویی بافته می شود .
کد خبر: ۷۵۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 09 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛تابلو فرش لیگ ملت های ۲۰۱۹ والیبال توسط 

فریدون نقی‌لو هنرمند جوان و خوش ذوق ۲۸ ساله اهل شهر دیزج‌دیز شهرستان خوی بافته می شود .

 

فریدون نقی لو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک در خوی گفت : هدف من از این کار معرفی هنر تابلو فرش‌ بافی در خوی و نمایش نمادهای شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی به عنوان میزبان این بازیهای بین المللی می باشد .

نقی لو در باره تابلو فرش در حال بافت لیگ والیبال گفت : این تابلو فرش سومین کار بنده در طراحی تابلو فرش در زمینه ورزش های بین المللی می باشد . 

نقی لو در باره طراحی های روی تابلو فرش گفت : در این تابلو فرش ۴ المان و نماد مخصوص استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه نقش بسته شده است . ازجمله : پرنده فلامینگو نماد دریاچه ارومیه ،  سیب نماد میوه ثبات آذربایجان غربی ، انگور و نقل ارومیه می باشد . 

 

وی افزود : در تابلو فرش پرچم ۴ کشور شرکت کننده در مسابقات بین المللی والیبال ، آرم فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران ،  فدراسیون جهانی والیبال ، لیگ جهانی والیبال (  V NL , F I V3  ) و آرم شهرداری ارومیه طراحی شده است .

 

فریدون نقی لو در مورد اندازه و هزینه تابلو فرش گفت : این تالو فرش در اندازه ۸۰ × ۱۰۰ سانتیمتر با هزینه ۲ میلیون تومان در مدت ۲ هفته طراحی شده ودر مدت زمان ۲ ماه بافته میشود . 

نقی لو یادآوری کرد که در این تابلو فرش ۳۷ رنگ نخ استفاده شده که از این مقدار ۹ رنگ ابریشمی و ۲۸ رنگ پشم رنگی بکار برده شده است .

وی اظهارداشت :  این تابلو فرش در پایان مسابقات توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری ارومیه به فدراسیون جهانی والیبال اهدا خواهد شد .

 

نقی لو در پایان اضافه کرد : از مسئولین استانی و شهرستانی انتظاردارم جهت پیشرفت و ارتقاء این کارهنری که نوعی تبلیغ هنر تابلو فرش بافی استان آذربایجان غربی می باشد از بنده حمایت نمایند .

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فریدون نقی لو قبلا ۲ تابلو فرش برای مسابقات فوتبال (  جام ملت های آسیا و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ) بافته و تقدیم رئیس فدراسیون های آن مسابقات کرده است .

گفتگو:یحیی آقاپور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار