معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: ۵۰ درصد از زندانی های استان درگیر مواد مخدر هستند.
کد خبر: ۷۵۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 08 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مرتضی حاتمی در سخنان پیش ازخطبه نماز جمعه ارومیه افزود: ۵۰ درصد از زندانی های استان به طورمستقیم یا غیر مستقیم با بحث اعتیاد درگیر هستند وتوجه به این مسئله یک امر ضروری است.
 
حاتمی اولویت اصلی دستگاه قضای آذربایجان غربی را کاهش جمعیت کیفری اعلام کرد و یاد آور شد: در سال گذشته ۴هزار نفر از محکومان استان به جای حبس از مجازات های جایگزین همچون پرداخت جزای نقدی، محرومیت از امکانات دولتی و اجتماعی استفاده کردند.
 
وی باتاکید بر اینکه باابلاغ سامانه سجام از سال۹۷ تا امروز هر تخلف و جرمی در این سامانه ثبت ومستند سازی می شود خاطرنشان کرد: درسال گذشته هزارو۵۰۰ نفر از استان در این سامانه عضو شده اند.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی باتاکید براینکه تحکیم بنیان خانواده باعث تحکیم جامعه می شود تصریح کرد: دراین خصوص دستگاه قضایی استان مشاوره های تخصصی درجهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در جامعه در دستور کارخود قرار داده است.
 
حاتمی بااشاره به اینکه ۱۵مرکز مشاوره در سال گذشته به ۴۰۰۰ نفر مشاوره دادند یاد آور شد:  از این تعداد نزدیک به۲۰ درصد به مصالحه ختم شده است که موجب کاهش آمار طلاق استان شده است.
 
حاتمی ادامه داد: درسال گذشته ۱۲۶نفر در حوادث رانندگی داخل شهری در استان کشته شدند که بیشتر آمار مربوط به شهر ارومیه و کمربندی ورودی شهر است.
 
وی اظهار کرد: در سال های اخیر پرونده های  قضایی مربوط به تفکیک باغ درارومیه به ویژه باغ های نزدیک به شهر افزایش یافته که نیاز است مردم در خرید و فروش باغ و همچنین اخذ مجوز تفکیک دقت داشته باشند.
 
حاتمی گفت: شورای اقتصاد مقاومتی درجهت حل مشکلات قضایی واحد های تولیدی استان تشکیل داده است تا از این طریق موانع  تولید واحد های مشکل دار در استان کاهش یابد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار