رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال کارشناسان معین مهندسی کشاورزی در یک هزار و 303 روستای استان مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۷۵۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 08 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مکرم شیدایی ، اظهار کرد: امسال در یک هزار و 303 روستای استان کارشناسان معین مهندسی کشاورزی مستقر می‌شوند، تا اینکه برای توانمندسازی فعالان این عرصه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه به ازای هر پنج روستای آذربایجان‌ غربی یک کارشناس مستقر می‌شود، تا از این رهگذر برای ارتقای کمی و کیفی محصولات کمک کند، ادامه داد: این مهندسان کشاورزی از بین افراد بومی هر روستا انتخاب شده و ابتدا در دوره‌های آموزشی که برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از اینکه برای به سرانجام رسیدن این برنامه مشارکت جدی با سازمان بسیج محلات و مساجد استان آغاز شده است، اضافه کرد: با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و این مجموعه، کانون‌‌های کشاورزی در روستاها راه‌اندازی می‌شود.

شیدایی با بیان اینکه کارشناسان به صورت دوره‌ای و منظم به عبارت دیگر هر دو هفته یک بار برنامه‌های آموزشی را به کشاورزان ارائه می‌دهند، گفت: این طرح به صورت مسجدمحور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها براساس آسیب‌شناسی و نیازسنجی صورت گرفته به ساکنان روستاها ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در آموزش‌ها محصول اصلی روستا مورد توجه قرار می‌گیرد، تا مطالب ارائه شده برای فراگیرندگان قابل استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان غربی برگزاری اردو برای بازدید از مزارع موفق و گفت‌وگو با کشاورزان نمونه را برنامه دیگر این سازمان عنوان کرد و بیان کرد: از این طریق برای انتقال تجارب تلاش می‌شود.

شیدایی اهتمام برای ارائه مشاوره به کشاورزان، بازدید از محل فعالیت‌شان و دیدار چهره به چهره با یکایک آنها را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: کارشناسان معین کشاورزی در این سه عرصه فعالیت خواهند کرد تا برای تحقق شعار سال گام برداشته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار