امام جمعه ارومیه گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر کفار و غاصبان موجب عزت و افتخار امت اسلامی می‌شود.
کد خبر: ۷۵۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 07 June 2019

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه اینکه امت اسلامی در برابرکفار ایستاده و نسبت به همدیگر نرم باشند، اظهار داشت: این اصل باید توسط سران و بزرگان ممالک اسلامی مورد توجه باشد.

وی، افزود: عزت و افتخار امت اسلامی در گروه عمل به همین محور است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: برای داشتن عزت باید به همکاری و کمک به همدیگر توجه کنیم و مسلمانان از همراهی با دشمنان پرهیز کنند.

وی، ادامه داد: ایستادگی و مقاومت خصوصیت بارز امام (ره) و رهبری بوده که همین امد باعث ماندگاری انقلاب اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: تنها راه و بهترین مسیر ما همین مقاومت است که باید با حواس جمع این انتخاب را داشته باشیم.

وی، گفت: با استقامت ما دشمن در حال اضمحلال است و بر اساس گفته خودشان اکنون یک هفتم ملتشان گرسنه هستند و با بدهی کلان مالی مواجه هستند؛ بنابراین به سادگی می‌توان به این نکته دست یافت که نابودی دشمنان دور نیست.

وی، اضافه کرد: برخلاف دشمنان و در راس آن‌ها آمریکا، هرروز در حال پیشرفت و اقتدار در عرصه‌های مختلف هستیم و با تلاش و مقاومت مردم و یاری الهی در مسیر عزت و موفقیت پیروز خواهیم شد.

امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تقدیر از امت حزب الله که در تمام مراسمات نظیر نماز جمعه، راهپیمایی‌ها و هرجا حضور لازم است شرکت دارند، خاطرنشان کرد: این امورات در دین اسلام جزو شعائر است و نمادی از وجود تقوا در دل مومنان و مسلمانان محسوب می‌شود.

وی، ادامه داد: برگزاری موفقیت آمیز جمع‌خوانی قرآن کریم در ارومیه و ختم بیش از ۳۸ هزار مرتبه قرآن در طول این ماه نشان داد که معنویت در جامعه جاری است و این وظیفه مسئولان است که در غیر از ماه رمضان حفظ کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، ادامه مسیر احسان، معنویت و حضور پرشور در مراسمات دینی را نیاز امروز جامعه دانست و تاکید کرد: رمضان موتور محرکه برای دوری از شهوت، دنیاپرستی و ارتقای معنویت در جامعه است بنابراین بایدبه دنبال حفظ معنویت کسب شده در این ماه باشیم.

وی، در پایان، اذعان کرد: حمایت و دفاع و قدردانی از رهبری ۳۰ ساله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای ما وظیفه است که مدیری مدبر و شجاع بوده و طی این سال‌ها با خصوصیات منحصر به فرد خود جامعه را پیش برده‌اند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار