به قلم سینا پسران افشاریان
کد خبر: ۷۵۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸ 04 June 2019

بر هیچ کس پوشیده نیست رسیدن به کرسی مجلس  اتفاقی مهم در زندگی یک فرد به حساب می‌آید و به همین دلیل در انتخابات دهمین دوره مجلس فقط در ارومیه ۱۲۱ نفر ثبت‌نام کردند.

یکی از اتفاقات ناخوشایند انتخابات، کناره‌گیری مدیران و مسئولینی است که بخاطر رسیدن به یک کرسی بالاتر کار خود را در یک ارگان یا سازمان خود رها و به چالش انتخابات می پیوندند بطوریکه حتی برنامه در حال انجام خود را بصورت ناقص رها می‌کنند و مشکلات زیادی را برای آن نهاد ایجاد می‌کنند.

وجود قانونی مبنی بر، "ماده ۲۹ قانون انتخابات، همه افراد شاغل در دستگاه‌ها که قصد نامزدی در انتخابات را دارند، می‌بایست ۶ ماه پیش از ثبت‌نام برای انتخابات از مسئولیت خود استعفا دهند" همه افراد شاغل را نسبت به پست کنونی‌شان صرفا بخاطر ارتقا بی‌میل کرده طوریکه شاید آن فرد تنها در ماه‌های آخر خود تلاشی چند برابر انجام و سپس استعفا می‌دهد.

امسال نیز برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فقط در ارومیه، خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر استعفای استاندار آذربایجان‌غربی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، ۴ تا ۶ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، شهردار این شهر و چند مدیر به گوش رسید که البته آخرین خبرها حاکی است که هیچ یک از آنها استعفا ندادند و کماکان در پست خود باقی ماندند که نسبت به دوره قبلی که ۲ نماینده از ۳ نماینده کنونی ارومیه صرفا برای رسیدن به مجلس از صندلی شورای شهر استعفا کردند و اکنون نیز نماینده مجلس هستند.

اصولا یکی از راه‌های پیشرفت و موفقیت در عملکرد یک مسئول یا مدیر داشتن ۳ برنامه کوتاه، میان و بلندمدت است که همه آنان بعد از انجام برنامه کوتاه مدت، قبل از به سرانجام رساندن برنامه کوتاه مدت، برای ارتقا، استعفا می‌دهند و حتی به برنامه بلندمدت خود نیز نمی‌رسند و همین سبب باعث درماندگی آن نهاد یا سازمان می‌شوند و جایگزین آن فرد مجبور است دوباره از نو برنامه متفاوتی را اجرا کند.

استعفا برای ارتقا اتفاقی شیرین برای برخی و یک اتفاق ناخوشایند برای مدیریت کشور است که ای کاش قانون نویسان این ماده را تغییر داده و زمان استعفا را به حداقل ۴ سال افزایش دهند تا دیگر شاهد نباشیم، هر فرد شاغلی به راحتی پست خود را رها نکند، تغییری که می‌تواند آن مدیر و مسئول را برای عملکرد هرچه بهتر برای در یادها ماندن تشویق و دیگر به ارتقا فکر نکند و تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن برنامه‌هایش معطوف کند.

از انتخابات یازدهم مجلس که گذشت، انتخابات دوره دوازدهم و حتی انتخابات شوراهای شهر نزدیک است یک همت برای تغییر این قوانین برای بهبود مدیریت کشور و رهایی از انتخابات زدگی ضروری به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار