مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: در اجرای طرح بیمه اماکن روستایی امسال 200 هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند.
کد خبر: ۷۴۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 28 May 2019
200 هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی عارف خدرلو  اظهار کرد: بیمه شدن واحدهای مسکونی در مقابل حوادث طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و کاهش هزینه‌های دولتی و افزایش رسیدگی به حادثه دیدگان بلایای طبیعی از مهمترین اهداف اجرای طرح بیمه اماکن روستایی است.

وی با بیان اینکه امسال 200 هزار واحد مسکونی روستایی تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند، افزود: سال گذشته در اجرای طرح بیمه اماکن روستایی 126 هزار واحد مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند و بیش از 15 میلیارد ریال نیز به عنوان خسارت به بیمه شدگان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تحت پوشش قراردادن تمام خانوارهای روستایی در استان از اهم برنامه های این بخش به شمار می رود، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و مشارکت مردم در این طرح تلاش می کنیم تمامی مساکن روستایی استان تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار گیرد.

وی به اجرای طرح بیمه اماکن روستایی در 75 هزار واحد مسکن روستایی در محدوده 20 کیلومتری نوار مرزی هم اشاره کرد و افزود: هزینه بیمه مساکن روستایی در محدوده 20 کیلومتری نوار مرزی آذربایجان‌غربی در این طرح با 14 میلیارد و 820 میلیون ریال اعتبار از محل درآمدهای فروش سهمیه سوخت مرزنشینان پرداخت می شود.

خدرلو با اشاره به اجرای طرح مقاوم سازی در خانه‌های روستایی آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: سالانه بیش از 20 هزار واحد روستایی مقاوم سازی می‌شود به طوری که هم اکنون شمار مساکن روستایی مقاوم سازی شده در استان به 35 درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی افزود: پارسال در قالب اجرای پروژه های عمرانی در مناطق روستایی 640  میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان توزیع شد که از این میزان 600 میلیارد ریال در روستاهای دارای دهیاری هزینه شده است.

وی، همچنین ساماندهی مسؤولین امور مالی دهیاری‌ها را از برنامه دیگر این دفتر برشمرد و اظهار کرد: شیوه نامه به کارگیری مسؤولین امور مالی دهیاری‌ها برای هریک از بخش های روستایی تدوین شده و امسال با نظارت کارشناسان دفتر امور روستایی این طرح اجرایی می شود.

به گزارش فارس،304 هزار خانوار روستایی در 2 هزار و 200 روستای بالای 20 خانوار آذربایجان‌غربی سکونت دارند.

منبع: فارس
برچسب ها: اخبار ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار