مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶۰ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی ماکو در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۷۴۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵ 26 May 2019
  

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلیل جباری  با اشاره به اینکه ۱۶۰ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی ماکو در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: برای این منظور برای حفظ، مرمت و معرفی این بناها همکاری‌‌های خوبی با سازمان منطقه آزاد ماکو انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این همکاری‌ها مربوط به مرمت کاخ باغچه‌جوق ماکو بوده است، افزود: حفاظت از بناهای تاریخی این منطقه از اهمیت بالایی برای اداره‌‌‌کل میراث فرهنگی استان برخوردار است چرا که این منطقه دروازه ورود به اروپا و تردد گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی نیز اهمیت زیادی به توسعه گردشگری در منطقه غرب و شمال‌غرب کشور قائل است، ادامه داد: برای این منظور مشاوران سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن معروف به جایکا در ماکو حضور پیدا کردند.

وی عنوان کرد: این مشاوران با حضور در ماکو ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند که امید است حضور این مشاوران باعث افزایش همکاری‌ها در منطقه آزاد ماکو شود.

 
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار