رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۷۵ هزار نفر از جمعیت روستایی استان در یک هزار و ۹۲۶ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
کد خبر: ۷۴۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ 26 May 2019
 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علیرضا رضوی  با اشاره به اینکه از دو هزار و ۸۳۸ روستای آذربایجان‌غربی یک هزار و ۹۲۶ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، اظهار کرد: در این روستاها ۹۷۵ هزار نفر زندگی می‌کنند و اقدامات دیگر برای آب‌رسانی به سایر روستاها نیز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۵۰ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی برای آب‌رسانی به روستاهای استان تصویب شده بود، افزود: از این میزان تنها ۵۵۰ میلیون ریال برابر با ۶۵ درصد منابع اختصاص یافت و بدین ترتیب در سال گذشته ۱۷۵ طرح در قالب یک هزار و ۵۶ روستا مبادله موافقت‌نامه انجام گرفته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ادامه پایش آب شرب روستاها، ۱۱۷ روستای استان شناسایی شد که از نظر کیفیت آب با مشکل مواجه بوده‌اند، ادامه داد: برای این منظور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مشکلات ۵۳ روستا حل شد و حل مشکل سایر روستاها نیز در حال اقدام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مطلوبیت میکروبی آب روستاهای استان برابر با ۹۹.۶ درصد و میانگین کلر باقی‌مانده نیز ۹۸.۵ درصد است، عنوان کرد: یک هزارو ۵۶ سامانه کلرزنی مایع و گازی به طور مستمر آب تحویلی به روستاییان را پایش می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار