فرمانده سپاه سردشت با بیان اینکه سردشت یکی از شهر‌های استثنای کشور محسوب می‌شود، گفت: سردشت کارنامه درخشانی در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد و حدود 900 شهید والا‌مقام را از رزمندگان دلاور، زنان، بچه‌ها و سالخوردگان بی‌گناه را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
کد خبر: ۷۴۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶ 26 May 2019
 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، غلامحسین محمدی اصل در مراسم ویژه سوم خرداد سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر، ضمن تبریک به این مناسبت و تسلیت و تهنیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع)، با بیان اینکه ملت ما در هر گوشه از خاک ایران اسلامی جانانه بدون سلاح و مهمات علیه دشمنان دفاع کردند و جنگیدند و یک وجب از خاک خود را به دست دشمن ندادند، اظهار کرد: سردشت کارنامه درخشانی در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد و بیش از 72 بار مورد بمباران هوایی دشمن قرار گرفت و حدود 105 نفر شهید والا‌مقام از زنان و بچه‌ها و سالخورده‌های بی‌گناه را به خون آغشته کردند اما شهر را خالی نکرده و مقاومت و ایستادگی کردند.

وی افزود: سردشت یکی از شهر‌های استثنایی کشور محسوب می‌شود که حدود 900 شهید والا‌مقام را در طول دوران تقدیم نظام و انقلاب کرده است و این نشان از باور‌های اعتقادی و دینی و نشان از حامی انقلاب بودن و دفاعی مقدس است.

فرمانده سپاه سردشت با اشاره به وقایع تاریخی دوران جنگ و دفاع جانانه مردم و نیرو‌های مسلح در مقابل تجاوز‌های دشمنان تا دندان مسلح و مجهز، تصریح کرد: دشمن با همکاری مستقیم بیش از 30 کشور با بیش از 563 بار تجاوز زمینی ، 21 بار تجاوز هوایی و 24 بار تجاوز دریایی با تجهیزات کامل و پیشرفته آن زمان و اهدایی از سوی 60 کشور، جنگ تمام عیار و نامتقارن و ناهمگون علیه ایران اسلامی آغاز و انجام داد.

وی با بیان اینکه ارتش کشور مقتدر ایران اسلامی نسبت به سایر ارتش‌های دنیا در اصول جنگ تفاوت دارد، اذعان کرد: تفاوت ارتش ما ایمان به هدف و توکل به خدا است که ارتش‌های دنیا از این رمز پیروزی محروم هستند.

محمدی اصل تاکید کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس این رمز پیروزی لمس شد و تمام دنیا به عینه شاهد آن بودند و رزمندگان توانستند با توکل به خدا دشمن را قدم به قدم و وجب به وجب درهم بکوبند و پیروزی بزرگی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه پیروزی خرمشهر نتیجه غرور مردم ایران و اراده مردان الهی بود که پایدار و ماندگار ماند، خاطر نشان کرد: همه مردم ایران، جمعیت 80 میلیون نفری وظیفه داریم و مکلفیم که این حماسه را همیشه زنده و یوم الله به حساب بیاوریم.

فرمانده سپاه سردشت اضافه کرد: این حماسه و شجاعت غرور ملت ایران را باید به عنوان فرصت تقویت انقلاب، نیرو‌های انقلابی و اتصال نسل امروز و دیروز به عنوان گفتمان ببینیم.

وی با بیان اینکه افتخار، عظمت و در یک کلام هویت و شناسنامه ما شهدای والامقام هستند، عنوان کرد: جمعیت 80 میلیون نفری مدیون رزمندگانی هستند که در سرزمین مجاهدت‌های خاموش، بی‌توقع و بی‌تمنا در سخت‌ترین شرایط و با آن همه نارسایی‌ها و کمبود‌ها و مشکلات، داوطلبانه و شجاعانه در جهت امنیت پایدار تلاش کردند که تلاش آنها قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری نیست و فقط خدا می‌تواند اجر و پاداش آنان را بدهد.

تنها سلاح رزمندگان اسلام تقوای ستیزی بود

امام جمعه سردشت نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی کرار (ع) با اشاره به قرآن کریم و احادیث و بیان اینکه تقوا معانی مختلفی دارد، گفت: تقوا را می‌توان به عنوان یک پرهیز همانند فرد روزه‌داری که در ماه مبارک رمضان خود‌داری و پرهیز می‌کند، یا به عنوان یک گریز که مصداق آن گریز یوسف پیامبر از زلیخا و تقوایی که ابراهیم خلیل الله با بت شکنی خود انجام داد، اشاره کرد.

محمد واوی با اشاره به فجایع جنگی از سوی دشمنان در فتح خرمشهر و جنگ‌های دیگر تصریح کرد: اگر تقوای ملت و رزمندگان اسلام نبود کسی نمی‌توانست بدون اسلحه و با دست خالی در مقابل تجهیزات نوین و پیشرفته دشمنان دفاع جانانه و غرور آمیز داشته و بجنگد.

 وی با بیان اینکه تنها سلاح رزمندگان دلاور تقوا بوده، تاکید کرد: هرگاه مسلمانان با سلاح تقوا مجهز بوده‌اند نصر و فتح الفتوح از آن آنان شده است.

امام جمعه سردشت با اشاره به اینکه تا از درون آماده نباشیم نمی‌توانیم در مقابل دشمنان بایستیم، عنوان کرد: امروز که بعد از 37 سال این فتح بزرگ را جشن می‌گیریم و نسل به نسل آن را  انتقال خواهیم داد همه از برکات تقوا فرزندان ملت آن دوران بود که آنها از درون خود را آماده و در مقابل دشمنان توانستند مردانه بایستند.

به گزارش فارس، پخش کلیپ‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری، فتح خرمشهر و همچنین ادای احترام و نثار فاتحه به شهدای والا‌مقام دوران هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار