برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که وزارت صنعت، معدن و تجارت، عامل این گرانی‌هاست و نه تنها کنترلی بر قیمت‌ها ندارد، بلکه خود باعث بسیاری از این مشکلات شده است و از جمله استدلال‌هایی که برای این معضلات می‌آورند، توزیع بی حساب و کتاب ارز ۴۲۰۰ تومانی، مدیریت نامناسب توزیع کالا در بازار و از این دست است.
کد خبر: ۷۴۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ 24 May 2019

چند وقت اخیر، همه بازار‌های کشور دچار نوسانات شدید شده و هر روزه قیمت اقلام در حال افزایش است و جالب آنکه هیچ کنترلی روی وضعیت موجود وجود ندارد و همه نهادهای نظارتی مشکلات را به گردن یکدیگر می‌اندازند.

به گزارش «تابناک»؛ برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که وزارت صنعت، معدن و تجارت، عامل این گرانی‌هاست و نه تنها کنترلی بر قیمت‌ها ندارد، بلکه خود باعث بسیاری از این مشکلات شده است و از جمله استدلال‌هایی که برای این معضلات می‌آورند، توزیع بی حساب و کتاب ارز ۴۲۰۰ تومانی، مدیریت نامناسب توزیع کالا در بازار و از این دست است.

اما در این میان، عده‌ای دیگر اعتقادشان بر این است که گرانی خودرو بیش از سایر موارد بوده و باعث نوسان شدید در بازار‌های دیگر شده است.

امیر خجسته، عضو کمیسیون اصل نود در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: چندین سال است که خودروسازی‌ها خون مردم را در شیشه کرده اند و کسی هم نیست که پاسخگوی این وضعیت باشد. باید گفت، ولنگاری خودروساز‌ها تا این حد است که با وجود آنکه توان تولید خودرو ندارند، اقدام به فروش فروی می‌کنند، و متأسفانه همه فساد‌ها هم از همین فروش فوری‌ها ایجاد می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: خودروسازی‌ها در وضعیت بسیار اسفناکی گرفتار آمده اند. آنها پول مردم را گرفته و هزاران میلیارد تومان بدهکارند، ولی خودرو‌های مردم را تحویل نمی‌دهد، به گونه ای که هم اکنون حدود ۴۰۰ هزار دستگاه به مردم بدهکارند و هیچ کاری در راستای تحویل آن‌ها انجام نمی دهند.

وی همچنین یادآور شد: اصلا مشخص نیست چه اتفاقاتی در خودروسازی در حال رخ دادن است! خودروسازی‌ها به مردم ظلم می‌کنند، اما دستگاه‌های نظارتی دولت از جمله وزارت اقتصاد، وزارت صمت و مجلس همه در برابر این ظلم سکوت کرده اند، در حالی که سکوت مفهومی ندارد.

وی گفت: جالب است بدانید، ما از وزیر صنعت طرح سؤال کرده ایم، ولی سؤال به کمیسیون رفته و چندین ماه است به آن رسیدگی نمی‌شود، با این وضعیت معلوم است که صنعت در کشور رشد نمی‌کند؛ اما چه کسانی در این کمیسیون هستند که نمی‌گذارند سؤالات مطرح شود؟ پشت پرده این ماجرا چیست و کیست؟

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: من نمی‌دانم قضیه چیست و در جریان زد و بند‌ها نیستم؛ اما تاکنون سؤال مطرح نشده است. به نظر شما، دلیل اینکه سؤال در کمیسیون مطرح نمی‌شود، چه چیز می‌تواند باشد. ما هم اکنون موضوعی مهم‌تر از خودرو در کشور نداریم، اما اعضای این کمیسیون در خوابند.

این نماینده افزود: بازار خودرو در حال مدیریت سایر بازار‌های کشور است، زمانی که پراید ۶۰ میلیون تومان می‌شود، متناسب با آن بازار هم خود را تنظیم می‌کند و همه چیز به همین صورت گران می‌شود؛ قیمت گندم، خرما، لواز خانگی و همه اجناس و اقلام مورد نیاز برای زندگی به تناسب همین قیمت خودرو افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: من آماری دارم که نشان می‌دهد از عید تا کنون قیمت‌ها بیش از ۶۰ درصد رشد داشته؛ چه خبر است در کشور؟ آقایان چکار می‌کنند؟ چه کسی کشور را مدیریت می‌کند؟ متأسفم که روز به روز فشار بر مردم زیاد می‌شود و همه سکوت کرده اند. دولت در کجای ماجرا‌هاست؟ مردم واقعا در فشارند. بیایید و به داد آنها برسید، چون شاید فردا دیر باشد، این کار‌ها نتیجه خوبی نخواهد داشت و با عصبانی کردن مردم، نمی‌توان کشور را اداره کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار