ترزا می‌با تاکید بر اینکه در مورد مساله بریگزیت موضعی درست داشته از پست نخست وزیری انگلیس استعفا کرد.
کد خبر: ۷۴۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 24 May 2019

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، تراز می‌امروز از منصب خود در ریاست حزب محافظه‌کار انگلیس و نخست وزیری این کشور استعفا کرد.

می‌در مقابل دفتر نخست وزیری بیانیه‌ای را خواند و گفت: "اکنون برای من روشن شده که منافع بریتانیا با یک نخست وزیر تازه بهتر تامین می‌شود. "

وی افزود: "من امروز اعلام می‌کنم که جمعه هفتم مه (دو هفته دیگر) از رهبری حزب محافظه کار استعفا می‌کنم. " "من با ریاست حزب به توافق رسیده‌ام که روند انتخاب رهبر جدید از هفته آینده آغاز شود. "

با آنکه نمی‌توان گفت: رقابت درون حزبی برای انتخاب رهبر جدید دقیقا چقدر طول می‌کشد، اما کارشناسان می‌گویند احتمالا در پایان ژوئیه، حدود دو ماه دیگر رهبر جدید حزب محافظه‌کار مشخص خواهد شد.

تعداد قابل توجهی از اعضای حزب محافظه‌کار برای این رقابت اعلام آمادگی کرده‌اند.

در روز‌های گذشته می‌قصد داشت لایحه قرارداد خروج را پس از "اصلاحاتی" برای بار چهارم به رای پارلمان بگذارد، اما در ۷۲ ساعت اخیر تقریبا روشن شده بود که می‌از داخل حزب محافظه کار زیر فشار زیادی برای استعفا است و عمر نخست وزیری او به پایان نزدیک شده است.

مهمترین وظیفه دولت می، مذاکره با اتحادیه اروپا برای خروج بریتانیا بود. می‌در این باره گفت: من درباره شرایط خروج {از اتحادیه اروپا} مذاکره کردم و هر چه می‌شد انجام دادم تا نمایندگان پارلمان به آن رای دهند. متاسفانه قادر به این کار نشدم. "

استعفای می‌فردای رای‌گیری پارلمان اروپا صورت گرفته در حالیکه نتایج این رای گیری تا یکشنبه اعلام نخواهد شد.

نخست وزیر انگلیس اظهار کرد، ظرف روز‌های آینده رقابت برای انتخاب رهبر جدید حزب محافظه‌کار آغاز می‌شود.

به این ترتیب می‌زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از سوم تا پنجم ژوئن به انگلیس سفر کند در منصب خود خواهد بود.

در اساسنامه حزب محافظه‌کار برای انتخاب رئیس این حزب، رأی‌گیری‌های اولیه بین نمایندگان حزب در پارلمان پیش‌بینی شده است. در هر دور رأی‌گیری، نامزدی که کمترین رأی را آورده است، حذف می‌شود. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که دو نامزد بیشتر باقی نماند. پس از آن اعضای حزب باید بین این دو نامزد یکی را انتخاب کنند.

ترزا می‌وزیر کشور سابق که ژوئیه ۲۰۱۶ پس از استعفای دیوید کامرون به نخست‌وزیری رسید از اواسط ژانویه سه بار در به تصویب رساندن توافق خروج از اتحادیه اروپا که در مورد آن با اروپایی‌ها مذاکره کرده بود، شکست خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار