رئیس کمیته و کارگروه صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی بیمه مجلس شورای اسلامی گفت:
کد خبر: ۷۴۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 23 May 2019
 بازنشستگان مناطق عملیاتی از فوق‌العاده حقوق برخوردار می‌شوند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول خضری ، با اشاره به موضوع فوق‌العاده  بازنشستگان مناطق جنگی مثل آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از زمانی که مناطق عملیاتی برای چند استان براساس ماده 112 قانون برنامه ششم ابلاغ شد، این موضوع مورد نقد بود که چرا فوق‌العاده حقوق، شامل کارکنان فعلی مناطق عملیاتی شده اما شامل بازنشستگان این استان‌ها نشده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در زمان جنگ تحمیلی، بازنشستگان کنونی کارمند بوده و حق مسلم آنها است که از ماده 112 برخوردار شوند.

رئیس کمیته و کارگروه صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی بیمه مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون بیش از 200  تا 300 هزار نفر بازنشسته در مناطق جنگی و عملیاتی وجود دارد در حالی که آن زمان کارمند بوده و متاسفانه این ماده شامل آنها نمی‌شد و این اجحافی در حق آنها است و باید همانند کارکنان فعلی دولت مشمول این قانون شوند.

وی بیان کرد: خوشبختانه از دو ماه گذشته این مسئله در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دنبال شده و مجلس نیز فشار جدی بر دولت خواهد آورد تا ملزم شود براساس ماده 112، مناطق جنگی نیز شامل بازنشستگان هم شود.

خضری تاکید کرد: با توجه به گرانی و تورم کنونی، رقم 500 تا 600 تومان فوق‌العاده، مبلغ کمی برای بازنشسته‌ای که جزو اقشار آسیب‌پذیر بوده و زیرخط فقر آمده است نیست.

وی تصریح کرد: امید است که به زودی دولت ملزم شود تا موضوع را به بازنشستگان تسری دهد و براساس هماهنگی‌هایی که مجلس با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت داده،« شریعتمداری» بتواند آن را به سرانجام رسانده و به نام خود ثبت کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
سعید آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
من در دوران سربازی در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل بودم و الان بازنشسته تامین اجتماعی هستم آیا حق مناطق جنگی شامل من هم میشود یا نه؟
سعید آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
من در دوران سربازی در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل بودم و الان بازنشسته تامین اجتماعی هستم آیا حق مناطق جنگی شامل من هم میشود یا نه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار