سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان با اعلام لغو سفر تیم ملی جوانان به مسابقات جهانی سوئیس، گفت: دوومیدانی کارانی که بتوانند در مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور رنکینگ اول یا دوم جهان را کسب کنند به برلین آلمان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۷۴۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 22 May 2019

بهمن رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت تیم ملی دوومیدانی معلولان برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: برای انتخاب تیم ملی دوومیدانی معلولان در بخش زنان و مردان و گزینش نفرات اعزامی به مسابقات جهانی امارات جهت کسب سهمیه پارالمپیک، بعد از ماه مبارک رمضان و در هفته اول تیرماه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار خواهد شد که در پایان این مسابقات کسانی که بتوانند رنکینگ اول و دوم جهان را کسب کنند عضو تیم ملی می‌شوند و در صورت موافقت کمیته ملی پارالمپیک شهریور به آلمان می‌روند.

وی گفت: تلاشمان بر این است که سطح مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را در سطح مسابقات جهانی امارات و در تمام ماده‌های دوومیدانی برگزار کنیم تا بهترین نفرات برای جهانی گزینش شوند.

سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان افزود: به خاطر مشکلات ارزی بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا دوومیدانی کاران ما نتوانستند در مسابقات بین‌المللی متعددی شرکت کنند، در حالی که در سایت فدراسیون جهانی رکوردهای کسب شده در ۲۰۱۹ و در بخش پرتاب‌ها مربوط به دوومیدانی کاران بلژیک و چین است.

رضایی اظهار کرد: شرایط بد اقتصادی و مشکلات ارزی سبب شده تا ما برنامه‌های خود را فقط به اردوها و تمرینات داخلی متمرکز کنیم. البته در حال حاضر وضعیت رکوردی دوومیدانی کاران بد نیست و تلاشمان بر این است تا بتوانیم تعداد سهمیه‌های خود را برای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در جاکارتا ۱۸ نفر از دوومیدانی کاران را زنان تشکیل می‌دادند اما در پارالمپیک این قضیه متفاوت است و تنها کسانی می‌توانند در پارالمپیک شرکت کنند که رکورد آنها در حد مدال طلا باشد. البته هاشمیه متقیان، بتول جهانگیری و الهام صالحی جزو کسانی هستند که رکورد خوبی دارند و از امیدهای کسب سهمیه در جهانی امارات هستند. به هر صورت اگر سیاست کمیته همچون روال گذشته باشد تنها ۲ دوومیدانی کار زن را می‌توانیم به توکیو بفرستیم. البته وضعیت رکوردی در مردان بهتر است و ما می‌توانیم تعداد نفرات بیشتری را راهی پارالمپیک کنیم.

سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان همچنین از لغو اعزام تیم ملی جوانان به مسابقات جهانی سوئیس خبر داد و گفت: مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان جوانان قرار است اوایل تیرماه در سوئیس برگزار شود که متأسفانه به خاطر مشکلات ارزی امکان اعزام وجود ندارد. دو سال قبل که این رقابتها در سوئیس برگزار شد تیم جوانان ایران دوم شد و ما توانستیم در جاکارتا از همین جوانان استفاده کنیم، اما متأسفانه امسال با لغو این سفر با افت رکورد در جوانان روبرو خواهیم شد و دیگر فرصتی برای ارزیابی آنها جهت دعوت به تیم ملی نخواهیم داشت.

رضایی در پایان افزود: هدف‌گذاری اصلی ما این است که تعداد مدال‌های طلای خود را در جهانی امارات افزایش دهیم و حضور موفق‌تری در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نسبت به ریو داشته باشیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار