نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: اکنون باید فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان و ارزش‌گذاری به خون شهدا ترویج شود چرا که بیشتر دانش‌آموزان، شهیدان دوران دفاع مقدس را نمی‌شناسند.
کد خبر: ۷۴۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 22 May 2019
 فرهنگ ایثار و شهادت باید در بین جوانان ترویج شود

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، عبدالرحیم نجف‌قلی‌زاده سرایی امروز در نشست تخصصی بازخوانی کارکرد رسانه در دفاع مقدس با اشاره به اینکه رسانه موثرترین سلاح بین‌المللی علیه دشمنان اسلام در طول تاریخ بوده است اظهار کرد: در طول جنگ تحمیلی، کشورمان با سلاح نظامی نمی‌توانست به پیروزی کامل برسد و این رسانه و مردم بودند که توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی افزود: نقش رسانه‌ها در پوشش خبری و به تصویر کشیدن فتوحات و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام، انهدام مواضع و استحکامات دشمن و زمین‌گیر شدن دشمن موجب شده بود که واقعیات جنگ به صورت عینی به درون منازل مردم راه یابد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: نخستین کار رسانه هدایت فکر و ذهن مردم است تا با تفکر و اراده مردمی ترس بر اندام دشمنان اسلام بیندازد و کسی می‌تواند در کار رسانه تاثیرگذار باشد که ذهن مردم را تغییر دهد چرا که پیش از انقلاب این مردم بودند که توانستند شاه را از سلطنت خلع کنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس نقشی بسیار مهم و تاثیرگذاری داشته و مردم در دوران جنگ با رادیو به معنای واقعی کلمه زندگی می‌کردند و بخش عمده آگاهی مردم در آن دوران بر عهده رادیو بود و مردم از این طریق می‌توانستند لحظه به لحظه از وقایع جبهه‌‌ها مطلع شوند.

سرایی بیان کرد: هرگاه از رادیو سخن بگوییم، یاد رزمندگان همراه آن است چراکه رادیو از یک طرف دوست و همراه رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود و از سوی دیگر مردم را از وضعیت و حال و هوای پشت جبهه باخبر می‌کرد و رادیو نقش بی‌بدیلی در پشت جبهه دفاع مقدس داشته است.

وی با اشاره به اینکه با عنایت خداوند در دوران جنگ تحمیلی در مقابل نیروهای آمریکا جنایتکار سربلند بیرون آمده و به تمام دنیا نشان دادیم که آرمان‌های دفاع مقدس آرمان بزرگی بوده است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تمام دنیا مقابل کشور ایران بود اما ملت ایران و رزمندگان با اخلاص و حرکت جهادی توانستند مقابل ابر قدرت ایستادگی کرده و به پیروزی برسانند.

سرایی تاکید کرد: اکنون باید فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان و ارزش‌گذاری به خون شهدا ترویج شود چرا که بیشتر دانش‌آموزان، شهیدان دوران دفاع مقدس را نمی‌شناسند و همچنین باید مطالبه‌گری در استان شکل گیرد و نام شهید سرافراز و فرمانده رشید لشکر همه پیروز عاشورا، شهید باکری در فرودگاه ارومیه نصب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار