رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: فردا همزمان با سفر روحانی به استان، 368 طرح تولیدی و اقتصادی در زیر بخش‌‌های کشاورزی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۴۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 21 May 2019
 368 طرح تولیدی در  بخش‌ کشاورزی آذربایجان‌غربی به دست روحانی افتتاح می‌شود

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول جلیلی  با اشاره به سفر روحانی به استان اظهار کرد: امروز 368 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی استان با صرف اعتباری بالغ بر دو هزار و 50 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای چهار هزار و 88 نفر با دستور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه از مهمترین دغدغه‌های رئیس جمهور و دولت دوازدهم است، تصریح کرد: طرح‌های آماده بهره‌برداری در بخش کشاورزی استان همزمان با این سفر شامل اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی انهار و لایروبی قنوات، شبکه فرعی آبیاری و زهکشی، پوشش بتنی کانال و استخر ذخیره آب کشاورزی، تکمیل سایت‌های گلخانه‌ای، طرح‌های مرتبط در زیربخش‌های صنایع تبدیلی و غذایی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت شیلات است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، اصلاح الگوی کشت، توسعه و ترویج آبیاری‌های مدرن در اراضی کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه با هدف صرفه جویی و جلوگیری از هدررفت منابع آبی را از مهمترین برنامه‌های سازمان در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: در این راستا بیشترین طرح‌های آماده بهره‌برداری در این سفر مربوط به طرح‌های مدیریت آب و خاک با تعداد 329 طرح است .

وی اضافه کرد: از طرح‌های شاخص و اثرگذاری که در دولت تدبیر و امید با مساعدت مقام معظم رهبری در استان‌های غربی کشور از محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شد، طرح احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور است.

جلیلی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی با سطحی معادل 61 هزار و570 هکتار یکی از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح بوده که اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان تا پایان سال 97 برای اجرای این طرح تصویب و مبلغ یک هزار و 260 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی افزود: تاکنون عملیات اجرایی 56 هزار هکتار از این سطوح به اتمام رسیده و در صورت تامین آب توسط وزارت نیرو قابل بهره برداری خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از کل مساحت طرح حدود 6 هزار و 259 هکتار در حال بهره‌برداری است، افزود: در پنج هزار و 570 هکتار باقیمانده عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در دست اجرا است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار