حدود دو هفته قبل، خبر عجیبی در رسانه‌های کشور منتشر شد و علاوه بر اینکه جامعه ورزشی و به ویژه کشتی گیران را در بهت فرو برد، جامعه سیاسی کشور را نیز حیرت زده کرد؛ خبر انتصاب «بهروز نعمتی» به عنوان سرپرست جدید فدراسیون کشتی کشور با واکنش‌های زیادی همراه شد.
کد خبر: ۷۴۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰ 20 May 2019

حدود دو هفته قبل، خبر عجیبی در رسانه‌های کشور منتشر شد و علاوه بر اینکه جامعه ورزشی و به ویژه کشتی گیران را در بهت فرو برد، جامعه سیاسی کشور را نیز حیرت زده کرد؛ خبر انتصاب «بهروز نعمتی» به عنوان سرپرست جدید فدراسیون کشتی کشور با واکنش‌های زیادی همراه شد.

به گزارش «تابناک»؛ البته نعمتی در آن زمان اعلام کرد که قصدی برای ماندن در این فدراسیون ندارد و تأکید کرد با پیگیری‌های خود تمامی برنامه‌های فدراسیون تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی و انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در یک فضای آرام و سالم و بدون حاشیه در اولین فرصت برگزار شود و کشتی کشور در فاصله باقی مانده تا المپیک، به ثبات مدیریتی لازم برسد.

اما هنوز دو هفته از این قضیه نگذشته که این فدراسیون با حاشیه‌هایی همراه شده است و اتحادیه جهانی کشتی در ظاهر در پاسخ به نامه بهروز نعمتی، نامه شدید اللحنی به فدراسیون ایران ارسال کرده است.

فارغ از اینکه محتوای نامه نعمتی به فدراسیون کشتی چه بوده و فدراسیون کشتی چرا به این موضوع واکنش نشان داده، نکته‌ای در این نامه است که جالب توجه می‌نماید.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که بهروز نعمتی بعد از نشستن بر کرسی ریاست فدراسیون، در خواست ویزای یک ساله شینگن از ریاست فدراسیون کشتی را داشته است. نکته‌ای که در نامه نناد لالوویچ، به نعمتی نیز به وضوح به آن اشاره شده است. 
لالوویچ در قسمتی از این نامه می‌نویسد: در شرایط فعلی برای ما دشوار است که به تعهداتمان عمل کنیم و ویزایی که شما در نامه پیوست درخواست کردید، صادر کنیم.

سوال مهم این است، نماینده مجلسی که خود قبلا اعلام کرده ات تا پایان ماه رمضان از فدراسیون کشتی کناره گیری خواهد کرد و قرار است تا چند هفته دیگر انتخابات صورت گیرد، چرا چنین درخواستی با چنین فوریتی به رئیس اتحادیه جهانی کشتی ارسال کرده است؟!

این در حالی است که نعمتی هم اکنون عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و جالب‌تر آنکه مسئول سفر‌های خارجی نمایندگان مجلس نیز است و از این طریق می‌تواند به راحتی در صورت نیاز ویزای مورد نیاز را برای خود تهیه نماید.

خود نعمتی تا کنون واکنشی به این موضوع نشان نداده و حتی از ارسال نامه اتحادیه جهانی اظهار بی اطلاعی کرده است به طوری که در مصاحبه‌ای اظهار داشته است: من نامه‌ای ندیدم و خبری از این موضوع ندارم. حالا باید انتخابات برگزار شود و ما هم در این خصوص مشکلی نداریم.

با توجه به شواهد موجود، به نظر می‌رسد سرپرست جدید فدراسیون فرصت را غنیمت شمرده و درخواست ویزای یک از اتحادیه جهانی کشتی را کرده است، شاید قصد این نماینده مجلس از این اقدام این بوده تا در صورت سفر احتمالی حاشیه‌های کمتری دامن وی را بگیرد، اما حساب پاسخ نامه اتحادیه جهانی کشتی و علنی شدن آن را نکرده بود! البته باید دید بین معرفی نعمتی به عنوان سرپرست فدارسیون کشتی با منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش که چندی بود در مجلس پیگیری می‌شد، اما یکباره موضوع به دست فراموشی سپرده شد، رابطه‌ای وجود دارد یا خیر؟

در ادامه اصل و ترجمه نامه فدراسیون را می‌توانید ببینید

درخواست عجیب یک نماینده از فدراسیون جهانی کشتی/ آیا بین انتصاب نعمتی و منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش رابطه‌ای وجود دارد؟!

آقای بهروز نعمتی عزیز

من از شما برای نامه تاریخ ۱۳ می ۲۰۱۹ که به من پست جدیدتان به عنوان مسئول فعلی فدراسیون کشتی ایران را اطلاع دادید، تشکر می‌کنم.

من باید به شما اطلاع بدهم که من شرایط فدراسیون کشتی ایران را در ۱۲ ماه اخیر به دقت دنبال کردم. من انتظار داشتم که برای این شرایط در چارچوبی که اساسنامه فراهم می‌کرد، راه حلی پیدا شود؛ به ویژه برگزاری یک مجمع عمومی اضطراری و انتخاب رئیس از طریق مجمع شش ماه بعد از استعفای رئیس.

تا این لحظه ما هیچ اطلاعاتی از شما و کمیته ملی المپیک در رابطه با برگزاری چنین مجمع عمومی‌ای دریافت نکردیم و در این مقطع نمی‌دانیم آیا در آینده‌ای نزدیک چنین مجمعی برگزار خواهد شد یا خیر.

همچنین ما هیچ مدرک رسمی یا پیش نویسی که انتصاب شما به عنوان رئیس موقت را تأیید کند، دریافت نکردیم. برای ما مشخص نیست شما در فدراسیون چه مسئولیتی بر عهده داشتید. ما همچنین مایلیم به شما در مورد بدهی مالی سنگین فدراسیون کشتی ایران و عواقب احتمالی حضور فدراسیون شما برای شرکت در رقابت‌هایی که از آن محروم می‌شوید، یادآور شویم.

تحت چنین شرایطی برای ما دشوار است که به تعهداتمان عمل کنیم و ویزایی که شما در نامه پیوست درخواست کردید را صادر کنیم؛ مگر اینکه شما بتوانید تضمین بدهید که این شرایط را مطابق با جایگاهتان و همچنین با توجه به قوانین اتحادیه جهانی کشتی حل کنید.

در پایان از آنجا که شما درخواست ملاقات با من برای بحث در مورد این شرایط را داشتید، اعلام می‌کنم که من در یک جلسه در مقر اتحادیه جهانی کشتی در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۹ در خدمت شما خواهم بود.

از توجه شما متشکرم. با تشکر.

نناد لالوویچ

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار