رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی : ارزش تولیدات گلخانه ای در استان به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است .
کد خبر: ۷۴۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 20 May 2019

ارزش تولیدات گلخانه ای در استان به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید .
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در مراسم معارفه مدیر جهاد کشاورزی خوی ، که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات جهادکشاورزی این شهر برگزار شد گفت : ارزش تولیدات گلخانه ای در استان به ۱۲ هزار میلیاردتومان رسید که ازاین مقدار حدودا به ارزش یک هزار میلیارد تومان به دلیل حوادث غیر مترقبه از بین رفته است.

وی در تشریح برنامه های عملیاتی این سازمان برای تحقق شعار سال (رونق تولید) گفت: شیطان بزرگ آمریکا طی سالهای گذشته اقتصاد ایران را هدف قرار داده و ما امروز در بخش کشاورزی ،با برنامه ریزی هاوهدف گذاری های صحیح می توانیم این شیطان بزرگ را در این بخش شکست دهیم.

وی ادامه داد: ما در این بخش به این نتیجه رسیده ایم که مظهر اقتصاد مقاومتی و اهداف ترویج سیاست های مقام معظم رهبری تقارن در بخش کشاورزی داردجامعه عمل بپوشانیم.

رسول جلیلی درهمین راستا بابیان اینکه ، تمرکز جهاد کشاورزی استان بر توسعه واحدهای گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی به عنوان یکی از مهمترین پیشگام‌های توسعه کشاورزی است ، گفت : داشتن جوانان توانمند با مغز اقتصادی قوی در شهرستان خوی و قرارگرفتن این شهردریک منطقه استراتژیک جغرافیایی، می توانند بیشترین توسعه در بخش کشاورزی را در این منطقه داشته باشند.

جلیلی در ادامه با اشاره به اینکه ، در بخش کشاورزی صادرت و تولیدات به حداکثر رسیدیم ، گفت : در این راستا برای افزایش صادرات ، باید توسعه کشت های گلخانه ای، سیستم های نوین آبیاری تحت فشار، توسعه دامداری های بزرگ را به عنوان راهکار کلیدی توسعه در بخش کشاورزی که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای تحقق شعار رونق تولید در این بخش قرار دارداجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه گلخانه ها وآبیاری تحت فشار زیر سطحی باید در استان در الویت باشد، گفت :در بخش گلخانه ای ۱۰ در صد آب استفاده می شود و ۹۰ در صد آن صرفه جویی ودر آن صورت عملکرد ما ۱۰ برابرافزایش می یابد.

وی همچنین با بیان اینکه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار داریم، به همین دلیل ، آبیاری بارانی در این منطقه زیاد به درد کشاورزان نمی خورد و باید به طرف آبیاری تحت فشار وزیر سطحی برویم ، گفت : در استان حدودا ۱۲۱هکتار زمین از آبیاری تحت فشار قرار دارند.
جلیلی در بخشی از سخنان خود به کمبود لبنیات در استان آذربایجان غربی نسبت به جمعیت این استان اشاره کردو گفت : بایدگاوداری های سنتی را به سمت گاوداری های صنعتی ببریم ودر این عرصه از سرمایه گذاران دعوت کنیم که در این بخش سرمایه گذاری کنند وبا همکاری آنها این بخش را توسعه دهیم.

وی همچنین بابیان اینکه در سال گذشته ۱۲ میلیاردو ۸۰۰میلیون دلار برای واردات نهاده های دامی ( خوراک دامی ) هزینه شده بود اظهار داشت : باید در سطح استان تلاش کنیم سطح کشت این محصولات را توسعه دهیم وبه کشورهای دیگر صادر کنیم که در آن صورت از تحریم این محصولات خارج می شویم.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان بارندگی در استان ،در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کردو گفت: با توجه به افزایش بارش‌های مطلوب بهاره، متوسط بارندگی در استان در حدود ۴۶۰ میلی متر است که میزان بارندگی نسبت به نرمال ۶۱ درصد افزایش یافته و از این میزان بارندگی ۴۴درصد بارندگی هم در شهرستان خوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ، امیدواریم این نزولات آسمانی موجب پیشرفت هرچه بیشتر کشاورزی در استان و منطقه شود .

در این مراسم علی اصغر امینی به عنوان مدیر جدید اداره جهاد کشاورزی خوی معرفی و از زحمات مهندس زینال زاده تقدیر شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار