بازار طلا و سکه سومین روز هفته شاهد کاهش قیمت‌ها بوده است. به گونه‌ای که بهای سکه تمام طرح جدید نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و نسبت به ده روز پیش، حدود ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.
کد خبر: ۷۴۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 20 May 2019
بازار طلا و سکه سومین روز هفته شاهد کاهش قیمت‌ها بوده است. به گونه‌ای که بهای سکه تمام طرح جدید نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و نسبت به ده روز پیش، حدود ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.  

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه سی اردیبهشت ۹۸) بازار تهران، بهای طلا و سکه همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازار ارز، با کاهش همراه شده است. این در حالی است که نرخ جهانی طلا با تغییر محسوسی مواجه نشده است.
 
در این خصوص محمد کشتی آرای رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اظهار داشت: امروز از ابتدای صبح همزمان با شروع فعالیت بازار، هر یک ربع شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم. به گونه‌ای که در حال حاضر (ساعت ۱۴) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان کاهش و نسبت به ده روز پیش، حدود ۵۰۰ هزار تومان ریزش داشته است. همچنین برای اولین بار، بهای سکه تمام طرح جدید و طرح قدیم به رقم یکسان برای فروش رسیده اند. در مجموع روند امروز بازار، تا این لحظه به صورت پلکانی در جهت کاهش قیمت‌ها می‌باشد.
 
ریزش قیمت در بازار سکه/ روند کاهشی قیمت‌ها به صورت پلکانی/ یک ربع به یک ربع قیمت سکه کاهش می‌یابد/ مقاومت فروشندگان در برابر کاهش بیشتر/ حباب به ۵۷۰ هزار تومان رسید

بر این اساس، به گفته محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران آخرین قیمت‌ها از بازار امروز تا ساعت ۱۴ به شرح زیر می‌باشد:

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم، ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اند.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است؛ و هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومان می‌باشد.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی نیز با کاهش قیمت، ۹۹۵ هزار تومان می‌باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۶  هزار و ۷۰۰ تومان ارزشگذاری شده است.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۰۵ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۹۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.  

حباب سکه نیز در حال حاضر، ۵۷۰ هزار تومان می باشد که نسبت به روز یکشنبه، ۵۰ هزار تومان افزایش داشته است که دلیل آن، مقاومت فروشندگان در برابر کاهش قیمت و عدم تمایل به فروش سکه در بازار می‌باشد. هرچند تقاضا نسبت به روز‌های قبل، تغییر چندانی نداشته است.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار