بر اساس گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، این انفجار در منطقه سبز (الخضراء) بغداد روی داده که ساختمان‌های دولتی و دیپلماتیک در آن واقع شده‌اند. در این منطقه مهم، مراکز دولتی عراق، سفارتخانه‌های متعددی چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند.
کد خبر: ۷۴۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 20 May 2019

شبکه خبری اسکای‌نیوز در خبری فوری از وقوع انفجاری در منطقه سبز (الخضراء) پایتخت عراق خبر داد.

به گزارش تابناک، بر اساس گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، این انفجار در منطقه سبز (الخضراء) بغداد روی داده که ساختمان‌های دولتی و دیپلماتیک در آن واقع شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، منابع دیپلماتیک مستقر در بغداد از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه سبز پایتخت عراق خبر داده‌اند.

شبکه خبری اسکای‌نیوز همچنین از اصابت موشک کاتیوشا به این منطقه خبر داده است. گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز این خبر را تأیید و اعلام کرده که این رویداد تلفاتی در پی نداشته است.

گزارش العربیه حاکی از آن است که این موشک به نزدیکی سفارت واشنگتن در بغداد اصابت کرده است.

حمله راکتی به منطقه سبز بغداد/ آژیر سفارت آمریکا به صدا درآمد

روسیا الیوم گزارش داد، دستگاه‌های امنیتی عراق در خصوص این رخداد برای شناسایی منبع شلیک موشک تحقیق می‌کنند.

ارتش عراق هم دقایقی پس از وقوع حادثه، با صدور بیانیه‌ای صحت این خبر را تائید کرد و گفت که این حادثه، تلفاتی نداشت.

منابع امنیتی عراق تاکید کردند که موشک‌هایی که به منطقه سبز اصابت کرده، از منطقه «الغدیر» در بغداد شلیک شدند.

مرکز رسانه ای ستاد مشترک عراق در اطلاعیه ای وقوع انفجار کاتیوشا در منطقه سبز را تایید اما خاطرنشان کرد که این حادثه خسارتی در بر نداشته است. 

همزمان با این انفجار، صدای آژیر خطر در برخی نقاط منطقه سبز به صدا درآمد. 

یک منبع امنیتی نیز از آغاز عملیات گشت و جست و جو در داخل منطقه سبز و مناطق اطراف آن برای یافتن سرنخی از ماهیت واقعی این حادثه هستند.

گزارش ها حاکی از آن است که وضعیت عادی بر شهر حاکم است و رفت و آمدها به شکل معمول ادامه دارد، همزمان صدای پرواز بالگرد بر فراز منطقه شنیده می شود.

به دنبال این حادثه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ادامه لفاظیها و فرافکنیهای خود درباره ایران در حساب توئیتری خود خطاب به ایران نوشت: « اگر ایران می‌خواهد بجنگند این رسما پایانش خواهد بود؛ هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید.»

حمله راکتی به منطقه سبز بغداد/ آژیر سفارت آمریکا به صدا درآمد/ توییت تهدیدآمیز ترامپ

برخی منابع خبری اعلام کردند جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده پس از حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد، با مقامات امنیتی به کاخ سفید رفتند و در حال اماده شدن برای دیدار با ترامپ هستند.

هر چند ماهیت حادثه و ابعاد آن هنوز مشخص نشده است اما ناظران مسائل عراق با توجه به اوضاع منطقه و اوج گیری جنگ روانی آمریکا، وقوع چنین انفجاری در منطقه سبز را هر چند خساراتی در بر نداشت، رویدادی بسیار مهم و دارای تبعات بزرگتر ارزیابی می کنند. 

مقامات رسمی دولت عراق هنوز در خصوص این حادثه اظهار نظر نکرده اند اما مرکز رسانه ای ستاد مشترک اعلام کرد که بزودی اطلاعیه ای حاوی اطلاعات بیشتر در این خصوص صادر خواهد کرد. 

منطقه بین‌المللی سبز به وسعت ۱۰ کیلومترمربع در محله «کرخ» واقع در مرکز شهر بغداد پایتخت عراق واقع است.

در این منطقه مهم، مراکز دولتی عراق، سفارتخانه‌های متعددی چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار