مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تنها راه نجات دریاچه ارومیه بهره برداری از پروژه های آبرسانی است.
کد خبر: ۷۴۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 20 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی فرهاد سرخوش  بااشاره به افزایش تراز دریاچه ارومیه با توجه به رها سازی و بارندگی های بهار امسال افزود: اگرچه این عوامل سبب افزایش تراز و حجم آب دریاچه شدند اما با اغاز فصل گرما و تبخیر روند کاهشی آب دور از انتظار نیست و تنها راه نجات دریاچه آبرسانی دائم در طول سال است که این امر با افتتاح پروژه های آبرسانی محقق می شود.

وی با اشاره به سفر  قریب الوقوع   رئیس جمهور به استان و آغاز ابگیری از سد کرم آباد پلدشت ، افتتاح سد انحرافی بویلاپوش خوی، سد مخزنی سردشت و بخشی از شبکه آبیاری طرح سد سیلوه پیرانشهر ادامه داد: پروژه های آبرسانی به دریاچه ارومیه چنانچه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد زودتر به تراز اکولوژیک خواهیم رسید.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به تراز فعلی دریاچه افزود: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1271.92 است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک متر و 10 سانتی متر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وسعت فعلی دریاچه ارومیه 3 هزار و 254 کیلومتر مربع است گفت: وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 890 کیلومتر مربع افزایش داشته است.

سرخوش با بیان اینکه حجم آب فعلی موجود در دریاچه ارومیه 5 میلیارد و 320 میلیون مترمکعب است تصریح کرد: حجم آب دریاچه ارومیه سال گذشته 2میلیارد با 180 میلیون متر مکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 میلیارد و 140 میلیون مترمکعب افزایش یافته است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار