هنوز یک هفته از پایان رقابت‌های لیگ برتر نگذشته است که تراکتورسازی تبریز تصمیم عجیبی را در نظر گرفته تا عملی کند.
کد خبر: ۷۴۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳ 19 May 2019

 پس از تونی اولیویرا، مربی پرتغالی سابق تراکتورسازی، هنوز هیچ مربی نتوانسته به ثبات و آرامشی که او به تی‌تی‌ها بخشید، ببخشد و این حسرت، دیگر تبدیل به خلائی بزرگ در طول این چند ساله شده تا رفت و آمدهای فراوان فنی تا مدیریتی هم نتواند تراکتور را به آن تراکتور مطلوب هواداران تبدیل کند.

 

تی‌تی‌های تبریز با توجه به  منابع مالی گسترده‌ای که از سوی محمدرضا زنوزی، تاجر مشهور و متمول فوتبال ایران، در فصل تازه پایان یافته، در مشت خود می‌دیدند، به صورت کاملاً کارشناسی نشده به طور میانگین هر سه ماه را با یک سرمربی سپری کردند! از جان توشاک ولزی تا محمد تقوی تا ژُرژ لیکنز و حالا هم جواد نکونام! مربی که با زحمات فراوان توانسته بود بلیت حضور نساجی را در لیگ برتر فراهم کند اما در لیگ برتر هرگز موفق نشان نداد و نتوانست تکمیل‌گر موفقیت بزرگش شود!

جواد نکونام
جواد نکونام

 

خبرهایی موثقی که از اتاق مدیریت تراکتوری‌ها به گوش می‌رسد بدین شرح است که توافقات اولیه با نکونام صورت یافته و او به صورت رسمی تا پیش از پایان هفتۀ جاری هدایت تراکتور را برعهده خواهد گرفت و او را باید از همین حالا سرمربی بعدی سرخ‌های یادگار امام دانست تا این سوال به‌وجود بیاید که در اتاق فکر تی‌تی‌ها چه گذشته که چنین تصمیم عجولانه‌ای آن هم ظرف کمتر از یک هفته پس از پایان لیگ برتر اتخاذ شده یا چه ضعفی در لیکنز دیده‌اند که چنین تصمیمی را مبنای عمل خود قرار داده‌اند؟!

 

مشخصاً هیچ فاکتور فنی و محاسبۀ منطقی در این ماجرا وجود ندارد و صرفاً وجود بودجۀ بی‌پایان باعث شده تا مدیران تراکتورسازی به مربیان به چشم هدایت‌گران یک‌بار مصرف نگاه کنند و تاریخ انقضای آنان را حاصل شدن شکست بدانند! لیکنز بلژیکی همان مربی است که حتی در یک قدمی قهرمانی قرار گرفت و توانست با توجه به ناآگاهی نسبت به وضع بد فوتبال ایران، تراکتور را بسیار قدرتمندتر جلوه بدهد؛ آیا باید اشتباه فاحش دیگر افراد را که تراکتور را تبدیل به ویرانۀ حواشی کردند، به پای کادر فنی نوشت؟! با در نظر گرفتن این اوضاع، بقای نکونام در یادگار امام، به 2 هفته هم می‌رسد؟!

محمدرضا زنوزی
محمدرضا زنوزی

 

همان فاکتوری که مایۀ خوشبختی بسیاری از انسان‌های روی زمین است و تمام تکاپوها و فعالیت‌ها برای آن بر روی این کرۀ خاکی شکل می‌گیرد، امروز بدل به عامل نابودی تراکتور شده است، بله، ثروت و پول هنگفت! چرا که تی‌تی‌ها هیچ نگرانی بابت این موضوع ندارند و به همین دلیل برخوردی کاملاً ناشیانه را با نیمکت فنی خود می‌کنند؛ با این اوصاف، کارلو آنچلوتی هم نمی‌تواند تراکتور را به قهرمانی در لیگ برتر برساند، چرا که هیچ یک از اصول گام‌های تی‌تی‌ها هدفمند و برپایۀ دلایل درست نیست!/ورزش 11

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار