آنها اکنون بیش از هر زمان دیگری دریافته اند که باید به نارضایتی مردم در داخل کشور دامن بزنند برای همین به بهانه خروج از برجام حداکثر فشار ممکن را بر روی ملت و حاکمیت ایران گذاشته اند تا به نوعی بتوانند از داخل به کشور ما ضربه بزنند. آنها تلاش می کنند که با انواع و اقسام فشارها به ویژه فشارهای اقتصادی فاصله بین مردم از یکدیگر و همچنین فاصله بین مردم و حاکمیت و دستگاه های متولی را روز به روز بیشتر کرده و بی اعتمادی در داخل ایجاد کنند...
کد خبر: ۷۴۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 19 May 2019

«محسن هاشمی رفسنجانی» صبح امروز در جلسه ۲۹ اردیبهشت شورای شهر تهران هم به انتقاد از خود و مجموعه شهرداری و شورای شهر پرداخت و هم اینکه از دولت، مجلس و برخی دستگاه ها گلایه کرد. او تاکید کرد که «برای جمهوری اسلامی که مبدع نظام مردمسالاری دینی در جهان است، این شورا، بهترین ابزار برای تثبیت و تعمیق اراده مردم در اداره جامعه است و رای و حمایت مردم از شورای پنجم تهدید نیست، بلکه فرصتی استثنایی است که در صورت عدم استفاده صحیح از آن موجب یاس مردم وعدم تکرار آن خواهدشد.»

به گزارش «تابناک او در انتقاد به برخی دستگاه ها اینگونه گفت که مجلس شورای اسلامی نیز با وجود همزبانی و همدلی با مدیریت شهری، تاکنون در عمل اقدام جدی و فراتر از گذشته در حل مسایل تهران نداشته و تنها گام مثبت آن جلوگیری از تصویب لایحه دولت برای تملک درآمدپایدار مدیریت شهری بوده که آن نیز هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

از دستگاه قضایی با مدیریت جدید نیز انتظار داریم با اطلاع رسانی نسبت به سرنوشت پرونده مرتبط با شهرداری تهران که هزاران میلیارد تومان از حقوق شهروندان تهرانی با رسیدگی قطعی به این پرونده ها احیا و بازگردانده می شود و بخش زیادی از مشکلات مردم قابل حل است، ما را یاری کند.

ضمن قدردانی از پرسنل زحمت کش صداوسیما باید تصریح کنم پوشش اطلاع رسانی فعالیت ها، مشکلات و نیازهای مدیریت شهری تهران در دوره فعلی در مقایسه با دوره های گذشته افت محسوسی داشته است، در حالیکه این انتظار وجود داشت که صداوسیما با شورای پنجم که از آرا و نمایندگی چندین برابری مردم برخوردار است، تعامل قویتری داشته باشد تا نمایندگان مردم مطالبات عمومی و مسایل شهروندان را بهتر منعکس کنند.

از سایر نهادهای حاکمیتی مانند سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی نیز انتظار داریم که نه تنها سطح همکاری و تعامل و کمک به مدیریت شهری را نسبت به دوره گذشته کاهش ندهند که شایبه مسایل سیاسی در افکارعمومی شکل بگیرد بلکه حمایت و کمک به حل مسایل شهری در تهران را در اولویت قرار دهند چرا که نارضایتی مردم در شرایط فعلی بزرگترین تهدید برای نظام و خطرناکتر و مهمتر از تهدیدات خارجی است و خدمت رسانی و حل معضلات جامعه بزرگترین بازدارندگی و قدرت دفاعی برای نظام محسوب می شود. موثرترین آرایش جنگی برای تهران، حل معضلات ریشه ای مردم و نشاندن لبخند رضایت بر لبان شهروندان مظلوم تهرانی است که بدون کمک و همراهی همه نهادها و دستگاههای موثر فراهم نخواهد شد.

«محسن هاشمی» پس از نقد سایر دستگاه ها به خود انتقادی پرداخت و گفت که البته در این میان نقش مدیریت شهری، بویژه شهرداری تهران از همه تاثیرگذارتر است وامیدواریم انگیزه واشتیاق مدیران و مسئولان شهرداری برای افزایش کارایی و خدمت رسانی به مردم در عمل دیده شود و از هرگونه اتلاف بیت المال، رانت، تخلف، هزینه های غیرضروری و تشریفاتی در این سال سخت برای مردم، جلوگیری شود. امیدوارم اعضای شورای اسلامی شهر تهران، با تقویت واقع بینی وعملگرایی بجای ایده آل گرایی؛ و بهبود وحدت و کاهش اختلاف سلیقه ها دوسال باقیمانده را با انگیزه و انرژی مضاعفی به خدمت بپردازند.

اما مهمترین بخش از سخنان او که باید به راهبرد این روزهای همه دستگاه ها تبدیل شود، آنجاست که می گوید: «نارضایتی مردم در شرایط فعلی بزرگترین تهدید برای نظام و خطرناکتر و مهمتر از تهدیدات خارجی است و خدمت رسانی و حل معضلات جامعه بزرگترین بازدارندگی و قدرت دفاعی برای نظام محسوب می شود. موثرترین آرایش جنگی برای تهران، حل معضلات ریشه ای مردم و نشاندن لبخند رضایت بر لبان شهروندان مظلوم تهرانی است که بدون کمک و همراهی همه نهادها و دستگاههای موثر فراهم نخواهد شد.»

در واقع آنچه در روزها، ماه ها و یکسال گذشته شاهد آن بوده ایم، دقیقا روندی برعکس آن چیزی است که باید باشد. یعنی چنان بازار و بخش های مختلف رها شده اند و قیمت ها هر روز به سمت و سویی می رود که حاصل آن جز نارضایتی مردم از عملکرد مسئولان و دستگاه های مختلف نیست.

در واقع دشمنان ایران اسلامی که در رأس آن آمریکایی ها قرار گرفته اند، این روزها بیش از هر زمان دیگری دریافته اند که هیچ نوع سلاح و جنگی نمی تواند باعث از پای در آمدن ملت و حکومت ایران بشود، بر همین مبنا بارها اخیرا تاکید کرده اند که رویکرد آنها به هیچ عنوان راه اندازی جنگ و درگیری نظامی با ملت ایران نیست؛ هرچند از این ابزار برای وخیم تر کردن وضعیت داخلی با راه اندازی جنگ روانی بهره می گیرند.

آنها اکنون بیش از هر زمان دیگری دریافته اند که باید به نارضایتی مردم در داخل کشور دامن بزنند برای همین به بهانه خروج از برجام حداکثر فشار ممکن را بر روی ملت و حاکمیت ایران گذاشته اند تا به نوعی بتوانند از داخل به کشور ما ضربه بزنند. آنها تلاش می کنند که با انواع و اقسام فشارها به ویژه فشارهای اقتصادی فاصله بین مردم از یکدیگر و همچنین فاصله بین مردم و حاکمیت و دستگاه های متولی را روز به روز بیشتر کرده و بی اعتمادی در داخل ایجاد کنند.

اکنون مهم ترین سلاح و آرایش جنگی در مقابل این تهدید خطرناک خارجی نه قدرت دفاعی است و نه قدرت مذاکره؛ هرچند هر دوی اینها باید وجود داشته باشد و بهترین بهره در زمان لازم از آنها گرفته شود، اما آنچه اکنون برای کشور و مردم ما بیش از هرچیز دیگری لازم است، رفع مشکلات مردم و توجه ویژه دستگاه ها و بخش های مختلف برای کاهش آثار تلاش آمریکایی ها برای اعمال فشار بر ایران و تخریب فضای داخل کشور است.

متاسفانه در طول یکسال گذشته بسیاری از مسئولان و دستگاه ها کوتاهی زیادی برای حل ریشه ای معضلات کشور و مردم داشته اند و در مقابل فشارها دست به اقدامات آنی و لحظه ای زده اند که تنها بر بار خسارت ها افزوده و مشکلات را تشدید کرده است، برخی هم که اصلا همه چیز را رها کرده اند. لازم است یک تجدید نظر جدی در خصوص این دسته از مدیران در دستگاه های مختلف انجام بشود.

اکنون رضایت مردم و کاهش دغدغه ها و مشکلات شان مهمترین اقدامی است که باید حاکمیت و دستگاه های مختلف سرلوحه کار خود قرار بدهند. این در کنار قدرت دفاعی، توان رایزنی های بین المللی و سایر اقداماتی که به منظور کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا لازم است، مهمترین دستور کاری است که بیش از هر زمان و هر اقدام دیگری باید به آن توجه کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار