دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان باید نسبت به قرص‌های شب امتحان که از سوی افراد سودجو اتخاذ شده هوشیار باشند چرا که مصرف این داروها اعتیادآور و تهدیدی برای سلامتی است.
کد خبر: ۷۴۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 19 May 2019

رحمان حریری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با نزدیک شدن امتحانات و استرس‌های موجود در این حوزه برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان برای بیدار ماندن و درس خواندن در این مدت به فکر مصرف قرص‌های روانگردان هستند.

وی تصریح کرد: تبلیغات سوء و ایجاد باورهای غلط نسبت به برخی داروها و مواد روان گردان، همچون افزایش هوشیاری و بی‌خوابی در میان برخی از دانشجویان و دانش آموزان است که آنها را به سوء مصرف دارویی سوق می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، با اشاره به انواع مواد روانگردان، بیان کرد: برخی از این مواد روانگردان شامل ریتالین، ترامادول، متادون، شیشه و گاهی گل و ماری‌جوانا است.

حریری افزود: اطلاعات غلطی در مورد احتمال افزایش موفقیت در امتحانات با مصرف این گونه مواد مخدر شایع شده است که مبنای درستی ندارد و این انتخاب غلط عموماً تحت تأثیر القاء دوستان یا افراد سودجو اتخاذ می‌شود که راه ورود به اعتیاد به مواد محرک بین دانش آموزان و دانشجویان شده است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف این مواد مخدر و روانگردان‌ها عوارض ناگواری دارد و گاهی آن چنان گریبان گیر افراد به ویژه دانشجویان مصرف کننده می‌شود که به سادگی قادر به رهایی از آن نخواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، در پایان یادآور شد: مصرف مواد روان گردان عوارض جبران ناپذیری در پی خواهد داشت از جمله ریزش مو، افزایش استرس و اضطراب، اختلال در حافظه، اختلال خواب، عصبانیت، مشکلات گوارشی و تنفسی، سردردهای شدید، اختلال در بینایی، بیقراری، کاهش وزن، تخریب سلول‌های مغز، درد شدید مفاصل، منزوی شدن فرد و دوری از اجتماع برای افراد مصرف کننده در پیش خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار