امام جمعه سمنان گفت: آمریکا امروز توان جنگ ندارد و خودشان هم اذعان می‌کنند در پی جنگ نیستند؛ اما برخی مردم را از سایه جنگ می‌ترسانند.
کد خبر: ۷۴۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 17 May 2019
آمریکا توان جنگ ندارد/ برخی مردم را از سایه جنگ می‌ترسانند

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا اظهار کرد: رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا سم است؛ مذاکره با دولت فعلی آمریکا سم مضاعف است و هیچ ایرانی باشعوری دنبال مذاکره با آمریکا نیست.

وی با بیان اینکه باید دور مذاکره را خط کشید و با مقاومت برابر دشمنان ایستادگی کرد، افزود: مقاومت جنگ نظامی نیست؛ نه ما خواستار جنگ هستیم و نه آمریکا توان جنگ دارد.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: آمریکا آن‌قدر گرفتاری و فقر، اعتیاد، بحران‌های خارجی و مشکلات بی‌حساب دارد که نمی‌تواند با ایران بجنگد.

شاهچراغی خطاب به عده‌ای که ترس را در جامعه پمپاژ می‌کنند، گفت: مردم را از سایه جنگ نترسانید؛ جنگ و مبارزه با دشمن از راه اراده‌ها صورت می‌گیرد و رهبری فرمودند اراده ما از دشمن قوی‌تر است.

وی تصریح کرد: مقابله با دشمن امروز دیگر نظامی نیست و هرگز جنگ نخواهد شد؛ جنگ سایه‌ای ندارد که مردم را می‌ترسانید.

امام جمعه سمنان ادامه داد: نقشه آل‌سعود این بود که ظرف دو هفته داستان یمن را جمع کند؛ اما این جنگ چهار سال طول کشیده است و مردم با دست خالی برابر دشمن ایستاده‌اند.

شاهچراغی بیان کرد: ما با مقاومت و دست خالی شروع کردیم و امروز به پهباد و موشک‌ رسیده‌ایم که خواب را از چشم دشمن گرفته است و آل‌سعود به‌واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواب راحت ندارد.

وی ضمن انتقاد از وضع نگران‌کننده بی‌توجهی به حجاب بیان کرد: خدشه‌دار شدن فرهنگ حجاب و عفاف در کشور بسیار نگران‌کننده است؛ برخی از بدحجابی عبور کرده و به بی‌حجابی رسیده‌اند و عده‌ای از بانوان در خودروها حجاب را رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه سمنان گفت: خون‌های زیادی برای اینکه نظام حکومتی ما طاغوتی نباشد، ریخته شده است؛ ما انقلاب کردیم تا نظام اسلامی باشد و بی‌حجابی در این نظام، جرم است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: مسؤولان و مردم باید در این زمینه ایفای نقش کنند و نسبت به این مسأله حساس باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار