ستاندار آذربایجان شرقی در این نشست گفت :رسانه ها آیینه جامعه هستند و باید هر گونه عملکرد نادرستی را نقد کنند هیچ مسئول و مدیری حق شکایت از رسانه ها را در دادگاه ندارد ./نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی با توجه به میانگین کشوری 19درصد و در استان 23درصد است.
کد خبر: ۷۴۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 16 May 2019

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدرضا پورمحمدی امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی ارتباطات با حضور معاونین استاندار و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد:رسانه ها آیینه جامعه هستند و باید هر گونه عملکرد نادرستی را نقد کنند ؛هیچ مسوول و مدیری حق شکایت از رسانه ها را در دادگاه ندارد .

پور محمدی با اشاره به اینکه یکی از زمینه های مهم برای سرمایه گذاری بخش صنعت استان است ،گفت :8/2میلیارد تن ذخیره معدن شناسایی و اکتشاف شده است؛ که استان ما دارای رتبه اول ذخایر طلا و خاک صنعتی در کشور است .

وی همچنین با اشاره بر 1800اثر ملی ثبت شده در زمینه گردشگری گفت :از این تعداد، 9 اثرصنایع دستی دارای مهر صنعتی یونسکو است .
استاندار اذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بر اینکه بسیاری از صنایع مادر و مهم استان ،در غرب تبریز واقع شده است تصریح کرد،سرانه تولید ناخالص داخلی کشور از 73/96درصد به 66/86 کاهش یافته که سهم استان از این ارقام از3/96درصد به3/28درصد تقلیل یافته است .

وی علت ایجاد حاشیه نشینی را ادامه دار بودن فرایند مهاجرت در داخل استان دانست و افزود:در بیرون استان ،سهم جمعیت نسبت به کل کشور از 6درصدبه5درصد تقلیل یافته است .

محمد رضا پور محمدی در مورد پایین بودن نرخ بیکاری در استان نسبت به متوسط کشوری سخن گفت و افزود:علت ان ،خوب بودن وضعیت رفاهی و توسعه شهر نیست بلکه پیدا کردن فرصت های شغلی مناسب و کار کردن همشهریان در خارج از استان است .

پور محمدی نرخ بیکاری در بین رده سنی 15تا 29سال را حدود 25درصد دانست و افزود:این رقم در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی در میانگین کشوری 19درصد و در استان 23درصد است.

وی در مورد سهم سپرده های استان نیز اذعان کرد:این سهم از کل سپرده های کشور از 2/60به 2/68درصد افزایش داشته است .

وی در پاسخ به این سوال پرسیده شده در مورد فضای حاکم بر بازار و سیستم توزیع نادرست ،تشریح کرد: می توان تنظیم بازار و قیمت ها را از 2جنبه گرانی و گرانفروشی بررسی کرد ؛مورد 1تاحدودی اجتناب ناپذیر است زیرا افزایش بعضی اقلام باعث افزایش قیمت نهایی کالا ها می شود و مورد 2 نیز باتوجه به اختلاف قیمت بین تولید و عرضه مواد در بازار ،قابل توجیه نیست.
اوافزود:در این زمینه نظارت صحیحی وجود ندارد و سازمان صمت باید به این حیطه ورود پیدا کند .

استاندار در مورد خام فروشی معادن خصوصا معدن مس سونگون نیز سخن گفت وتاکید کرد:برای تکمیل شهرک مس و تولیدات ان ،با شرکت چینی قرارداد بسته ایم ؛لازم است برای نصب کارخانه نیز تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور تامین شود .

وی افزود:زمانی این مواد خام ارزش دارند که فراوری شده و به مرحله تولید برسند .
استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد:از مجموع درامد 100میلیارد تومان معدن مس سونگون ورزقان در سال گذشته 15میلیارد تومانسهم استان بوددر حالی که از این رقم تنها30میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است . 

پور محمدی در مورد قطع درختان جنگلی ارسباران تشریح کرد:طرفدار جدی توسعه پایدار هستیم ؛هر چوبی که حمل می شود الزاما درخت جنگلی نیست ولی منکر عده ای دزد و سوءاستفاده گر نیز نیستیم .

وی در این مورد تاکید کرد :لازم است در این زمینه نظارتی اعمال شده ودر پلیس راه ها مجوز تریلر های حامل چوب بررسی شود.

در این جلسه معاون سیاسی استاندار از زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جدید خبر داد و گفت :مشمولین باید بر طبق ماده 29قانون انتخابات مجلس ،از6ماه قبل ثبت نام استعفا بدهند.

 

راستگو افزود: لازم است استعفا این افراد حداکثرتا16خرداد مورد پذیرش مقامات مسئول قرار بگیرد.

وی در موردشرایط ثبت نام نیز یاد اور شد:،مشمولین باید مدارک لازم را در بازه زمانی 9تا 16ام خرداد ارائه دهند؛2اسفند نیز زمان برگزاری انتخابات است .

در ادامه معاون عمرانی استاندار در مورد پروژه راه اهن تبریز-بستان اباد سخن گفت و تشریح کرد:اگر واقع بین باشیم با توجه به برنامه ریزی های موجود ،نمی توان پروژه را در سال جاری به اتمام رساند .


وی درمورد ایستگاه ها نیز افزود:در تبریز2ایستگاه احداث می شود که اولی به خاوران انتقال داده شده وخط 2مترو تبریز به ان محل اتصال پیدا می کند و ایستگاه باسمنج که در حدود 10کیلومتری قبل باسمنج احداث شده از مسافر بری به باربری تغییر پیدا می کند.
رحمتی افزود:ایستگاه دوم نیز در مجاورت ترمینال مرکزی تبریز از شروع خط 3پروژه مترو اتصال پیدا می کند ؛حد فاصل ایستگاه خاوران تا ترمینال به عنوان رینگ قطار شهری طبق استفاده از ریل باس تکمیل می شود .

 

رحمتی همچنین در پایان به بزرگراه اهر- تبریز نیز اشاره کرد و گفت : سال گذشته 22کیلومتر از پروژه افتتاح شد.امسال نیز حدود 13کیلومتر از پروژه باقی مانده که 7کیلومتر ان اماده اسفالت است .

وی در پایان خبر داد :تکمیل و بهره برداری این پروژه تا پایان سال به اعتبارات موجود بستگی دارد ؛در این مورد29میلیارد تومان بدهی داریم با این حال 18میلیارد تومان اعتبار به ان اختصاص یافته است .

استاندار در این زمینه گفت :این پروژه ها ،پروژه ای ملی هستند بنابرین تامین اعتبار و موارد دیگر مربوط به ان بر عهده وزارت راه مسکن و شهرسازی است ./تابناک تبریز

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار