رئیس دیوان اهل تسنن عراق اعلام کرد دفاع از ایران واجب شرعی است و بر تمام اهل سنت واجب است. رسانه‌های خبری عراق تاکید کرده اند که این موضع از سوی این مرجع اهل سنت بی سابقه بود است.
کد خبر: ۷۴۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 16 May 2019
شیخ عبداللطیف الهمیم، رئیس دیوان اهل تسنن عراق در یک فتوای بی سابقه، اهل تسنن را به دفاع از ایران فراخواند. رسانه‌های خبری عراق تاکید کرده اند که این موضع از سوی این مرجع اهل سنت بی سابقه بود است.

او خطاب به اهل سنت گفت: همه باید آماده دفاع از ایران باشند. همچنین خاطرنشان کرد: این دفاع واجب شرعی است و همگان باید اطاعت کنند.

گفتنی است پس از سقوط صدام این برای نخستین بار است که همچین فتوایی از اهل سنت در رابطه با ایران صادر می‌شود.

الهمیم که جزو صاحب نظران حوزه معارف اسلامی در عراق و دارای چندین تالیف در این حوزه است، تاکید کرد که در برابر سیاست‌های تجاوزگر آمریکا نه فقط عراق بلکه از همه امت اسلامی انتظار می‌رود که در برابر هر گونه تجاوزگری علیه ایران و همه کشور‌های عربی و اسلامی بایستند.
 
فتوای عالم اهل تسنن عراق درباره ایران+ عکس
 
 
شیخ عبداللطیف الهمیم» همچنین روز چهارشنبه در گفت: وگوی اختصاصی با ایرنا گفت که آمریکا با سیاست تجاوزگری خود، دین، تمدن، هویت وجودی و تاریخ و آینده امت اسلامی را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد که همه این تحولات که در خاورمیانه و جهان اسلام اتفاق می‌افتد، پروژه‌ای است که هدفش، بی اثر کردن قویترین عناصر و بازیگران جهان اسلام و دور کردن بازیگران منطقه ای، از معادله و موازنه قدرت در برابر رژیم اشغالگر اسراییل است.

الهمیم با بیان اینکه این پروژه، یک طراحی صهیونیستی است، گفت: طبق این پروژه توانستند که عراق، سوریه و لیبی را از موازنه قدرت در منطقه خارج کردند و تلاش می‌کنند که مصر را نیز از این بازی خارج کنند.

وی سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را نیز در راستای این پروژه صهیونیستی دانست و گفت که این پروژه همچنان تا خارج کردن همه بازیگران منطقه‌ای از بازی موازنه قدرت در منطقه ادامه خواهد داشت.
رییس دیوان اوقاف اهل سنت عراق تاکید کرد که بر همین اساس همه امت اسلامی باید جلوی این تجاوزگری جدید آمریکا بایستند.
 
منبع: خبرآنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار