شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد برخی از هواپیماهای خود همچون مدل های A۳۲۰ و A۳۳۰ را بعد از گذشت تنها پنج سال فعالیت در خطوط هوایی از رده خارج کند.
کد خبر: ۷۴۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 16 May 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، قطر ایرویز (Qatar Airways) که بدون شک یکی از بزرگترین ایرلاین‌های فعال در جهان و خاورمیانه به شمار می‌رود، همواره یکی از بزرگترین مشتریان و خریداران هواپیماهای بزرگ ، جدید و پهن پیکر غول‌های هواپیماسازی همچون بوئینگ و ایرباس بوده است.

حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی simpleflying، این ایرلاین اعلام کرده که قصد دارد هواپیماهای مدل A۳۳۰ و A۳۲۰ کنونی خود را که در حال حاضر در خطوط هوایی قطرایرویز فعالیت و پرواز دارند، از رده خارج کند و هواپیماهای جدیدتری را از کمپانی‌های ایرباس و بوئینگ خریداری و جایگزین کند.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که عمر هواپیماهای مذکور که هم اکنون در حال پرواز و فعالیت در خطوط هوایی قطرایرویز هستند، از پنج سال هم گذر نکرده است.

به نظر می‌رسد که این شرکت هواپیمایی تصمیم گرفته است هواپیماهای B۷۸۷ و A۳۵۰ را خریداری و جایگزین مدل‌های قبلی و قدیمی خود کند.

مقامات این ایرلاین همچنین پیش‌تر خاطرنشان کرده بودند که دیگر خواستار هواپیماهای غول پیکر A۳۸۰ ایرباس که تنها برای تعداد محدودی از ایرلاین‌های بزرگ جهان همچون قطرایرویز و امارات تولید می‌شد، نخواهند بود.

کارشناسان مربوطه بر این باورند که تا سال ۲۰۲۴ میلادی قطرایرویز بر خلاف آنکه هم اکنون هشت مدل هواپیمای مختلف در اختیار دارد، تنها با چهار نوع هواپیما به فعالیت خطوط هوایی خود ادامه خواهد داد.

به عبارتی دیگر، این ایرلاین قطری تمامی انواع مختلف هواپیماهای مدل‌های A۳۱۹ و A۳۲۰ و A۳۳۰ را از رده خارج خواهد کرد و احتمالاً به خریداری مدل‌های جدیدتری همچون A۳۲۱neo و A۳۲۱LR ایرباس روی خواهد آورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار