معاون رئیس جمهور از انتقال آب دریاچه وان به دریاچه ارومیه و همکاری مشترک در زمینه تولید فیلتر خودرو های دیزلی با ترکیه خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 16 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عیسی کلانتری در دیدار با سفیر ترکیه در ایران اظهار داشت: از گام های موثر و مفیدی که دوکشور می‌توانند در زمینه محیط زیست و بهبود آن در منطقه بردارند.

وی با اشاره به عملیات احداث دیوار مرزی از جانب دولت ترکیه گفت: این دیوار از بعد تروریسم و امنیت به نفع هر دو کشور است، اما باید راهکارهایی هم دیده شود تا باعث عدم تردد، ایجاد مشکل آبشخور و قطع ارتباط ژنتیک حیات وحش در دو کشور نشود، چون واقعا جبران این اتفاقات امکان‌پذیر نیست.

معاون رئیس جمهور در خصوص دریاچه ارومیه و انتقال آب از دریاچه وان به ارومیه گفت: این امکان وجود دارد که آب اضافی از دریاچه وان، وارد دریاچه ارومیه شود، زیرا خشک شدن دریاچه ارومیه تهدیدی جدی برای منطقه خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مساله خشکسالی در ایران این چنین بیان کرد: متاسفانه کشور ایران از سال 1378 تاکنون شاهد خشکسالی است و فقط در این 20 سال 3 سال پربارش داشته ایم که امسال هم جز همان سال هاست.

وی با اشاره به توانمندی ترکیه در خصوص تولید فیلتر خودروهای دیزلی گفت: بحث آلودگی هوا در کلانشهرها یکی از موضوعات مهم کشور ما و یکی از علل آلودگی هوا خودروهای دیزلی است و از کشور ترکیه می‌خواهیم که در زمینه ساخت این فیلترها به ایران کمک کند.

سفیر جمهوری ترکیه در ایران ضمن خرسندی از این دیدار گفت: تهران یکی از زیباترین شهرهایی است که دیده ام و کشور ایران، وطن دوم، دوست و متحد ما در شرایط مختلف بوده است.ضمن اینکه کشور ترکیه، مثل همیشه آماده همکاری‌های محیط زیستی و تکنولوژیک با ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار