سفر به کانادا و گرفتن ویزای این کشور برای سفر، آرزویی است که می‌توان آن را محقق کرد.
کد خبر: ۷۴۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ 15 May 2019

 بنا بر اعلام سام سیر، کانادا یکی از کشورهایی است که ایرانیان زیادی در آروزی سفر به این کشور هستند و می‌خواهند از کم و کیف دریافت ویزای کانادا مطلع شوند. در ادامه راه‌های دریافت ویزا کانادا آمده است.

مدارک شخصی جهت اخذ ویزای کانادا

- اصل پاسپورت متقاضی به همراه کلیه‌ی پاسپورت‌های قدیمی

- شناسنامه و کارت ملی

- یک قطعه عکس جدید رنگی با زمینه‌ی سفید

- سند ازدواج در صورت همراهی همسر

رضایت‌نامه‌ی محضری برای فرزندانی که با یکی از والدین قصد سفر دارند، الزامی ست. رضایت‌نامه از سوی کسی باشد که آن‌ها را همراهی نمی‌کند.

مدارک شغلی ویزای کانادا

کارفرمایان: روزنامه رسمی، آگهی تأسیس، آگهی تغییرات و تصمیمات شرکت، آخرین لیست مالیاتی پرداخت‌شده، لیست بیمه‌ی ۶ ماه آخر کارمندان، تمکن و پرینت ۶ ماه آخر حساب شرکت به لاتین.

کارخانه‌داران و صاحبان مشاغل آزاد: پروانه‌ی بهره‌برداری، جواز کسب، آخرین لیست مالیاتی پرداخت‌شده، لیست بیمه‌ی ۶ ماه آخر کارمندان.

کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان فارسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، درآمد سالیانه، نام مدیر)، فیش حقوقی دو ماه آخر، لیست بیمه‌ی ۶ ماه آخر، حکم کارگزینی یا قرارداد شرکت.

مهندسان: پروانه‌ی نظام‌مهندسی یا جواز ساخت.

تجار: کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، آخرین لیست مالیاتی پرداخت‌شده، لیست پرداخت بیمه.

پزشکان: پروانه‌ی دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، پروانه‌ی مطب، آخرین لیست مالیاتی پرداخت‌شده، لیست پرداخت بیمه.

بازنشستگان: حکم بازنشستگی و فیش حقوقی دو ماه آخر – حکم افزایش حقوق در صورت وجود ارائه شود.

برای مشاهده تعرفه قیمت و مدارک روی لینک ویزا کانادا کلیک کنید.

مدارک مالی

ارائه‌ی نامه‌ی تمکن ممهور به مهر برجسته‌ی بانک و گردش حساب ۶ ماه آخر هر دو به زبان لاتین الزامی ست.

در صورت داشتن گواهی سپرده‌ی بلندمدت، برگ خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل، سند ملکی و اجاره‌نامه آن‌ها را نیز ارائه دهید.

سایر توضیحات

- فرم مشخصات فردی و خانوادگی برای هر متقاضی جداگانه تکمیل و ارائه شود.

- کلیه‌ی مدارک شخصی و شغلی برای ویزای کانادا باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و مهر مترجم کافی است.

- داشتن دو ویزای شینگن که حداقل یکی از آن‌ها در ۵ سال اخیر باشد، الزامی ست.

- در صورت امکان با پاسپورت تمدیدشده اقدام شود به این دلیل که مدت اعتبار ویزای کانادا در صورت صدور مطابق با اعتبار پاسپورت ارائه شده هست.

- مدت‌زمان اخذ ویزا کانادا بعد از انگشت‌نگاری از یک هفته تا پنج ماه هست.

- در صورت داشتن دعوت‌نامه معتبر آن را ارائه کنید. دعوت‌نامه باید شامل مشخصات کامل دعوت‌کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن، مدت‌زمان سفر و هرگونه موارد مرتبط دیگر باشد و بعد از تنظیم به مهر و امضای دفتر ثبت Notary Public برسد.

مدارک فرد دعوت‌کننده: کارت شهروندی، پاسپورت کانادایی، گواهی اشتغال به کار، نامه‌ی بانک، برگه‌های مالیاتی، برگه‌های T۴ و T۱.

- مدارک شخصی و شغلی متقاضی در مرحله‌ی اول و مدارک بانکی در مرحله‌ی آخر و زمان اعلام‌شده از مسافر دریافت می‌شود.

- کلیه‌ی مدارک بانکی به زبان لاتین از بانک گرفته شود و دیگر مدارک مالی نیز ترجمه شوند.

شایستگی‌تان را ثابت کنید

برای دیدار از کانادا، شما نیاز به گرفتن ویزا کانادا دارید که این ویزا کانادا باید با برخی از الزامات مطابق با دولت کانادا و شهروندی این کشور داشته باشد. این موارد شامل یک سند مسافرتی معتبر، سلامت عمومی شخص، داشتن مدارک لازم که ثابت کند شما در زمانی که باید کانادا را ترک کنید این کار را حتماً انجام خواهید داد، داشتن مقدار کافی از پول و نداشتن سوابق مجرمانه هست.

اندازه کانادا را در نظر بگیرید

کانادا دارای ۱۰ استان و ۳ قلمرو است، کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و تنها روسیه از آن بزرگ‌تر است. زمین به‌اضافه مناطق آب شیرین در کانادا ۹،۹۸۴،۶۷۰ کیلومترمربع (۳،۸۵۵،۱۷۴ مایل مربع) است. در حقیقت، کانادا پنج منطقه زمانی را پوشش می‌دهد. پایتخت کانادا در غربی‌ترین منطقه، ویکتوریا، ۴،۴۹۱ کیلومتر (۲،۷۹۱ مایل) از تورنتو و ۷،۴۰۳ کیلومتر (۴،۶۰۱ مایل) از پایتخت شرقی‌ترین، شهر سنت جان، نیوفاندلند فاصله دارد.

مقصد خود را انتخاب کنید

احتمالاً شما یک نقطه را در ذهن داشته باشید یا شاید می‌خواهید چندین سفر را در برنامه سفر کانادا انجام دهید. کانادا برای سفرهای ماجراجویانه و طبیعت‌گردی شناخته شده است، اما طیف وسیعی از نقاط مختلف را با توجه به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.

از آنجا که کشوری بسیار بزرگ است، تعداد زیادی از مردم در یک سفر از سراسر کانادا دیدن نمی‌کنند. به طور معمول، آن را به تکه‌های قابل کنترل‌تر تقسیم می‌کنند، مانند منطقه دریایی (نوا اسکوشیا، نیوفاندلند، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد) یا کبک و انتاریو (شهر کبک، مونترال، تورنتو و آبشار نیاگارا) و یا ساحل غربی، دشت‌های کانادا یا شمال کانادا.

تاریخ سفر به کانادا را تعیین کنید

شاید شما بخواهید به این کشور مسافرت کنید؛ چرا که گرفتن ویزای آمریکا بسیار سخت‌تر از ویزای کانادا هست و هزینه‌ها در آنجا بسیار بالا هست. قیمت‌ها، آب‌وهوا و فعالیت‌ها و تفریحات بسته به زمانی که به این کشور سفر می‌کنید، متفاوت است.

مسائل مربوط به پول

کانادا برخلاف همسایه خود در جنوب که از دلار آمریکا استفاده می‌کند، از دلار کانادا استفاده می‌کند. برخی از شهرهای مرزی کانادا / آمریکا و شهرهای بزرگ هردوی ارزها را می‌پذیرند، اما شما باید با پول کانادا، جایی که آن را دریافت کنید، مالیات بر فروش، انعام دادن و بیشتر، آشنا شوید.

تفاوت در قوانین

پیش از ورود به کانادا، مطمئن شوید که قوانین محلی مربوط به محدودیت سرعت، مقررات مربوط به آوردن اسلحه گرم، مایعات الکی و … را بخوانید.

ایرانیانی که از کانادا دیدن می‌کنند باید ویزا کانادا خود را قبل از ورود به خاک کانادا دریافت کنند. ویزای توریستی کانادا توسط دفاتر ویزا کانادا (وابسته به سفارت کانادا) در آنکارا و دبی صادر می‌شود. شما می‌توانید از طریق مراجعه به سفارت کانادا در امارات یا ترکیه و یا از طریق آنلاین درخواست خود را به سفارت کانادا بدهید.

زمانی که شما از طریق آژانس هواپیمایی سام سیر اقدام به درخواست ویزای کانادا می‌کنید، کارشناسان ما در بخش ویزا کانادا به‌دقت مدارک شمارا بررسی می‌کنند و برحسب شرایط پرونده مشاوره لازم را به شما می‌دهند. پس از تکمیل مدارک از سمت شما و فرم‌های لازم ویزا، درخواست شما طی ۳ تا ۴ هفته کاری به صورت آنلاین در سایت سفارت ثبت می‌شود و نامه انگشت‌نگاری سفارت در اختیار شما قرار گیرد. برای انگشت‌نگاری خوشبختانه به گرفتن وقت نیازی نیست ولی از زمان گرفتن نامه انگشت‌نگاری تا ۱ ماه شما فرصت دارید به یکی از دفاتر مربوطه مراجعه کنید، توضیحات لازم، تقویم تعطیلات سفارت و آدرس دفترهای انگشت‌نگاری توسط همکاران ما به شما اعلام خواهد شد.

بعد از انجام انگشت‌نگاری از یک هفته تا ۱۰۴ روز کاری زمان می‌برد تا سفارت نتیجه پرونده شمارا اعلام کند؛ جواب منفی باشد نامه سفارت که حاوی اشکالات گرفته‌شده به پرونده است را در اختیار شما قرار می‌دهیم و اگر هم مثبت باشد به شما اطلاع می‌دهیم که پاسپورت خود را جهت پیکاپ ویزا کانادا در اختیار ما قرار دهید که حدود ۲ هفته تا یک ماه طول بکشد که در این مرحله باز هم شما یک فرصت یک‌ماهه برای تحویل پاسپورت خود به سفارت خواهید داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار