در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص کمبود ضربان ساز قلب (همان پیس‌میکر یا به تعبیر دیگر، باتری قلب) و رسیدن قیمت آن از چند میلیون تومان به چند ده میلیون تومان و سپس چند صد میلیون و نایاب شدنش، رئیس سازمان غذا و دارو همه چیز را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۴۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵ 14 May 2019
در ادامه چرخه تکذیب کمبود‌ها و افزایش قیمت‌ها توسط مسئولان، کمبود و افزایش قیمت سرسام آور باتری قلب هم تکذیب شد!

به گزارش «تابناک»؛ در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص کمبود ضربان ساز قلب (همان پیس‌میکر که بسیاری آن را با نام «باتری قلب» می‌شناسند) و رسیدن قیمت آن از چند میلیون تومان به چند ده میلیون تومان و سپس چند صد میلیون و نایاب شدنش، رئیس سازمان غذا و دارو همه چیز را تکذیب کرد.

مهدی پیرصالحی در این باره به خانه ملت گفت: کمبودی در زمینه پیس میکر وجود ندارد و همچنین قیمت آن هم افزایش نیافته است. قول می‌دهیم مردم باتری قلب را با قیمت‌های سابق در بیمارستان‌ها تأمین کنند.

وی با پذیرش بروز کمبود در ماه‌های گذشته، در توضیح چرایی این کمبود گفت: در بهمن و اسفند سال ۹۷ به دلیل اینکه نتوانستیم پول را منتقل کنیم، اجناس در گمرکات مانده و فروشندگان پول خود را دریافت نکرده بودند؛ بنابراین، کمبود‌هایی وجود داشت، اما با نبود آن مواجه نشدیم.

 
کمبود «باتری قلب» هم فرجامی جز تکذیب نداشت!

پیرصالحی در ادامه افزود: بیمارستان‌ها باتری قلب را تهیه و با نوبت دهی آن را در اختیار بیمار قرار می‌دهند و نیازی نیست بیمار برای خرید پیس میکر به بازار مراجعه کند. ممکن است باتری قلب در بازار موجود نباشد، زیرا فقط از طریق هیأت امنا برای بیمارستان‌ها تهیه می‌شود.

بدین ترتیب مشخص می‌شود از دید رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت کشورمان، افزایش قیمت باتری قلب از سه، چهار میلیون تومان به سی، چهل میلیون تومان در بازه‌ای کوتاه و نایاب شدنش با قیمت‌های بالای دویست میلیون تومان در هفته‌های اخیر، به کل کذب است؛ تکذیبی که اگر اقناع عمومی را به دنبال نداشته باشد، جای تعجب نخواهد داشت.

تردیدی که می‌شود در سخنان رئیس سازمان غذا و دارو هم ریشه یابی اش کرد؛ جایی که تأکید کرده دو ماه پایانی سال جابجایی پول ممکن نگشته و در نتیجه پیس میکر به میزان مورد نیاز وارد نشده و در نتیجه کمبود رخ داده است. این در حالی است که رئیس اداره نظارت بر تأمین و نگهداشت تجهیزات پزشکی اخیرا گفته، «از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین پیس میکر و ICD صورت گرفته است.»

برنامه ریزی‌هایی اشکال دار که به بروز کمبود‌هایی منجر شده و نمونه آن را در تأمین دیگر اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی نیز می‌توان دید؛ اشکالاتی که ظاهرا مسئولان ترجیح می‌دهند در صورت مواجهه با آن‌ها تکذیبش کنند!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار