فرماندار تکاب با اشاره به تبدیل مرکز بخش تخت سلیمان به شهر گفت: امکانات و زیرساخت های مورد نیاز این شهر از جمله راه اندازی شهرداری به زودی از سوی ادارات و دستگاه های اجرایی تامین خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ 14 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی مکرمی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی مقدمات اجرایی شهر تخت سلیمان افزود: تبدیل روستای نصرت آباد، مرکز بخش تخت سلیمان در 45 کیلومتری تکاب به نقطه شهری با پیشنهاد استانداری آذربایجان غربی در اسفند سال گذشته مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفته و اکنون 2 نقطه شهری در این شهرستان وجود دارد.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم فرآیند استقرار ادارات و راه اندازی شهرداری در تخت سلیمان با سرعت و شتاب طی شده و زیرساخت های این نقطه شهری تکمیل شود.
وی با بیان اینکه با تبدیل بخش تخت سلیمان به شهر چهره روستاهای تابعه این شهر نیز متحول شده و اقدامات عمرانی و توسعه ای در منطقه شتاب می گیرد، اضافه کرد: این امر به دلیل وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در این منطقه موجب رونق بیشتر صنعت گردشگری و ارتقای ارایه خدمات به مسافران و گردشگران خواهد شد.
فرماندار تکاب بیان کرد: روستای نصرت آباد به عنوان مرکز بخش تخت سلیمان 235 خانوار با 851 نفر جمعیت دارد و طرح هادی آن از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
مکرمی افزود: سالانه بیش از 70 هزار گردشگر داخلی و پنج هزار گردشگر خارجی از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان بازدید می کنند که با تبدیل این منطقه به شهر این میزان گردشگر افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
 تکاب با 81 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و تخت سلیمان است که 36 هزار نفر از این جمعیت در مناطق روستایی سکونت دارند.
بخش تخت سلیمان در 45 کیلومتری تکاب واقع شده و ساکنان آن از طریق کشاورزی، دامداری و قالیبافی امرار معاش می کنند و در چند سال اخیر نیز برخی از نیروی کار روستاهای تابعه این بخش در معادن فعال منطقه مشغول به کار هستند.
مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان که در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید در این بخش قرار گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار